בישראל ממשיכים לשמור על שתיקה סביב חיסול סמיר קונטאר, ולא מתייחסים באופן רשמי לדיווחים, אולם הבוקר, בסוריה, צבא סוריה החופשית הוציא סרטון בו הוא מודיע כי הוא זה שחיסל אתמול את קונטאר ואנשיו.

בסרטון, בו נראים לוחמים חמושים של אחד מפלגי הארגון, טוען הדובר כי החיסול בוצע על רקע פעילויות הטרור אותן הוביל קונטאר בסוריה. "צבא סוריה החופשי" הוא גוף מעורפל, המורכב ממספר ארגונים חילוניים ואסלאמים ונמצא במלחמה בארגון דאעש ומשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.

 
 
אתמול לפנות בוקר, אירעה סדרת פיצוצים בשכונת ג'ראמנה שבמזרח הבירה הסורית דמשק. על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים, מדובר במתקפה ישראלית שיעדה היה קונטאר, המחבל שהשתתף במתקפת הטרור שאירעה ב-1979 בנהריה, שבה נרצחו דני הרן ז"ל ובתו עינת ז"ל. בעקבות הדיווחים, הערוץ הלבנוני ציטט את הראיון האחרון של קונטר ממאי 2013 שבו אמר כי יש לו חלום להיות שאהיד ולחזור לפלסטין. עוד הוא אמר כי "פלסטין שווה שנשפוך למענה את דמנו".
 
על פי הדיווחים, מספר טילים פגעו בבית מגוריו של קונטאר בשכונת ג'ראמנה. בסרטונים שפרסמו אוהדי משטר אסד נראה מבנה רב קומתי שנפגע והתמוטט כתוצאה מהירי. עובדי חילוץ הגיעו לזירה ונזק גדול נגרם לסביבות המבנה. בתקשורת הסורית דווח תחילה על ירי טילים על ידי המורדים לעבר המבנה, אך דיווחים ברשתות החברתיות בקרב אוהדי המשטר מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל וטוענים כי מדובר בתקיפה שמטרתה הייתה חיסולו של קונטאר. על פי הדיווחים שני בני אדם נהרגו בתקרית. ארגון חיזבאללה אישר את הדיווחים, ובערוץ הטלוויזיה אל מנאר אמרו כי קונטאר "מת מות קדושים".

אחיו של פעיל החזית העממית שרצח את בני משפחת הרן בשנת 1979, התייחס היום אתמול להתנקשות בחייו ואמר כי הפעולה "לא תעבור בשקט מבלי שנסגור חשבון עם האויב הישראלי". האח הוסיף כי "כל מתנגד שמניף את דגל ההתנגדות לכיבוש, מטרתו ניצחון מול הכיבוש או להיות שאהיד". 
 
גם הפלסטינים התייחסו להתנקשות בחייו של קונטאר. דובר ועד ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד אמר כי "ישראל לא מעוניינת בהתנגדות באזור הגולן הכבוש" והוסיף כי קונטאר הוא "לא רק מנהיג לבנוני אלא גם לוחם פלסטיני וסורי שמתנגד לכיבוש".  מוג'אהד הוסיף כי כל הפלגים הפלסטינים הביעו צער על ההתנקשות בחייו של קונטאר, והעריך כי "צפויה תגובה כואבת על ההתנקשות שבוצעה על פי הדיווחים ע"י ישראל". קונטאר יובא לקבורה היום במעוז חיזבאללה שברובע דאחייה שבביירות. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לשאת הספד.