האם ה-CIA האמריקאי הצליח לשתול חפרפרת בשורות החיזבאללה, ועוד בתפקיד רגיש? , מספר אתרים ערביים דיווחו הבוקר (שלישי) כי הארגון חוקר את מוסטפה עימאד מורנייה בחשד כי הוא משתף פעולה עם ארגון הביון האמריקאי. מוסטפה הוא בן הזקונים של עימאד מורנייה, ששימש כראש הזרוע הצבאית של הארגון הלבנוני. הוא מונה לתפקיד לאחר חיסולו של אחיו, ג'יהאד מורנייה, שעל פי פרסומים זרים, מסוקי קרב ישראלים התנקשו בחייו כאשר היה בקונייטרה הסורית בינואר 2015. הארגון השיעי לבנוני לא התייחס לדיווח.
ביוני האחרון מינה ארגון חיזבאללה את בן הזקונים של עימאד לפקד על "חזית הגולן הסורי" וזאת במקומו של אחיו, שחוסל 5 חודשים לפני כן. המינוי גרם לתסיסה בקרב ראשי הארגון, שהתייחסו למינויו של הצעיר האלמוני כאל חלק מנפוטיזם (מינוי מקורבים משפחתיים) בארגון. אתר החדשות "מידל איסט אונליין" של האמירויות ציטט בעבר בכירים בארגון שאמרו כי מדובר ב"אדם שאין לו את היכולת להוביל יחידה צבאית או בטחונית, מאחר ואין לו ניסיון בשטח". 

קרוב משפחה של קאסם סולימאני

על פי פרסומים בכלי תקשורת ערביים, ג'יהאד מורנייה פיקד על הכוח בגולן הסורי תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח אל-קודס במשמרות המהפכה האיראני, קאסם סולימאני. לבן הצעיר של ראש הזרוע הצבאית לשעבר ניתנו סמכויות רחבות הכוללות גם הקמת יחידה ביטחונית וצבאית, למרות שאינו בקי במצב בסוריה וכן בסודות הלחימה האזרחית בזירה הבוערת במדינה השכנה. מוסטפה הוא בן אחותו של סולימאני. בדיווח נאמר כי הוא הולך בדרך אביו ואחיו בכל הקשור לגיוס תושבים מכפרי הגולן הדרוזים או הפלסטינים באזור.

בדיווחים אחרים נאמר כי גם אמו של ג'יהאד הביעה התנגדות למינוי של בנה כמפקד צבאי באזור מסוכן, אולם אחיה, סולימאני, שכנע אותה לשתוק ולסבול בשקט, למרות שאיבדה כבר בעבר בעל ובן. בין המתנגדים הבולטים למינויו היה סמיר קונטאר, שחוסל לאחרונה (על פי מקורות זרים) על פי ישראל. קונטאר ראה בעצמו מפקד הגזרה, בעיקר כי רוב היחידה מורכבת מדרוזים באזור. האתר הערבי אל כאשף חשף בעבר כי "חזבאללה השיעי אינו בוטח בדרוזים ולכן קונטאר מעולם לא מונה לתפקיד".