אירוע הדקירה בצרפת: מקורבים למורה היהודי שנדקר היום (שני) במרסיי, על ידי נער מוסלמי סיפרו על רגעי הפחד. לדבריהם בנימין אמסלם יצא מבית הספר שבו הוא מלמד ולפתע הרגיש מכות בגב. "הוא הסתובב וראה את הערבי, במנוסה הוא נפל ואז הערבי התנפל עליו שוב והרביץ לו מכות עם הסכין. היה לו ספר תורה ביד והוא הגן על עצמו עם הספר".



כזכור אירוע על רקע אנטישמי, התרחש בשעות בעיר מרסיי, שם ישנה כידוע קהילה יהודית גדולה מאוד ומכובדת. המורה שהלך ברחובות העיר, הותקף על ידי נער, ככל הנראה בן 15, אשר ניסה לפגוע בו בגלל מוצאו. הסכין שנמצאה בזירת האירוע, היתה באורך של כמעט 50 ס"מ. נבדק חשד כי מדובר גם בצעיר מעורער בנפשו.



מקורביו סיפרו כי בעת האירוע עבר אדם שרכב על אופנוע, ראה את המתרחש וצעק לעזרה, מה שככל הנראה הבריח את התוקף. עוד הם הוסיפו כי מיד רדף רוכב האופנוע אחרי התוקף והשיג אותו בכניסה למטרו.



בשיחה עם "מעריב אונליין", סיפרו מקורביו של אמסלם: "הוא נמצא בחרדה גדולה, בשוק מאוד גדול. הוא מרגיש מאוד חלש ומבוהל. לאחר ששהו בשטח, החליטו לפנות אותו לבית החולים, כדי לוודא שהכל בסדר. יש לו כמה פציעות בגב, זכר לתקיפה. כעת הם רוצים לבדוק אם חס ושלום לא מדובר משהו פנימי. אנחנו מאמינים שמדובר בהתקף חרדה, אבל לוקחים אותו לבדיקות מקיפות. באופן מוזר, השוטרים לא נתנו לפנות אותו עד שסיימו את החקירה". אמסלם הוא מורה בבית הספר "מעיין", שנחשב לאחד מהגדולים באזור, הוא גם תלמיד בכולל "כפר אברהם".



דוד אמסלם, מורה שנדקר באירוע בצרפת
דוד אמסלם, מורה שנדקר באירוע בצרפת