הקרע בין אירן וערב הסעודית מחריף: שר המשפטים האיראני תקף היום (שני) בחריפות את ערב הסעודית וגינה את יחסה התוקפני לטהרן, תוך שהוא מאשים אותה בשירות האינטרסים של ארצות הברית ושל הציונות. 

"הצעד הלא הגיוני והלא נבון של שליטי ערב הסעודית הביא להחלשת העולם המוסלמי, שירת את המעצמות היהירות וחיזק את זרם הטרור", אמר סאדק אמולי לאריג'אני, שר המשפטים האיראני בנאום לבכירי מערכת המשפט במדינה.
לאריג'אני המשיך לבקר את ערב הסעודית וטען כי המדינה שוגה באשליות שהיא יכולה לשלוט בכל העולם המוסלמי. "לרוע המזל, ערב הסעודית הפכה למשרתת של הציונים ושל אמריקה", הוא הוסיף.

מוקדם יותר היום הביע גנרל חשוב ויועץ צבאי בכיר בצבא האיראני ביקורת ברוח דומה והאשים את ישראל בסכסוך בין גורמי העולם המוסלמי. "אנו מקווים כי המדינות המוסלמיות יישארו ערניות, משום שהמשטר הציוני מחפש לעורר סכסוכים בין סעודיה לאיראן". 
הגנרל, יחיא רחים ספאווי, הוסיף כי ישראל משפיעה על המדיניות של הנהגת ערב הסעודית, במטרה לעורר אי יציבית וכאוס באזור. הגנרל הוסיף כי חוסר יציבות באזור משרת את מטרותיה של ישראל. 
הסכסוך בין איראן השיעית וערב הסעודית הסונית החמיר באופן קשה לאחר שערב הסעודית הוציאה להורג את השיח' השיעי אבו נימר, מנהיג שיעי בולט של המיעוט השיעי במזרח המדינה, שהטיף למהפכה אסלאמית שיעית בערב הסעודית.