באיראן הודיעו כי שוחררו מהכלא ארבעה אסירים בעלי אזרחות אמריקנית, בנוסף לזו האיראנית שברשותם, כך אמר התובע הכללי של טהרן לכתבים. איראן הודיעה כי שמותיהם של הארבעה הם: ג'ייסון רזאיאן, עיתונאי של הוושינגטון פוסט, אמיר חקמאטי, סעיד עבדיני ונוסראטולה קוסראבי. אשתו של סעיד עבדיני, כומר אמריקני שהוא אחד מהאסירים שהוחזקו באיראן, אישרה כי הוא אכן שוחרר.
 
בהתאם לכך, שבעה איראנים שוחררו מהכלא האמריקני, כחלק מעסקת חילופי שבויים עם הרפובליקה האסלאמית. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "IRNA". שמותיהם של האסירים האיראנים בארה"ב הם: נאדר מודאנלו, באחרם מצ'אניק, קוסרוב אפגני, אראש גאהרמן, טוראג' פארידי, נימה גולסטאנה ועלי סבוני.

הגורמים הדיפלומטיים שנמצאים בווינה, בהמתנה לדוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית - שיתן את האות להסרת הסנקציות מעל איראן, סירבו להתייחס לעסקת חילופי האסירים.

קודם לכן, הגיע מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי לווינה, בזמן שמעצמות המערב מסיימות את ההכנות האחרונות לקראת הסרת העיצומים מעל איראן. קרי הגיע ישירות לפגישתו עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, שהגיע גם הוא לווינה קודם לכן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צפויה לפרסם עוד היום דוח שייתן את האות להסרת הסנקציות שנכפו על איראן בידי האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי. הסנקציות יוסרו מעל איראן ברגע שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תכריז כי טהרן עמדה בהתחייבויותיה בהסכם שנועד לעצור את תוכניתה הגרעינית, כך אמר שר החוץ האיראני. 
 
"היום עם פרסום הדוח של יו"ר סבא"א, הסכם הגרעין יכנס לתוקפו, אחרי הצהרה משותפת על תחילת העסקה", אמר זריף לפי סוכנות ידיעות איראנית. "היום הוא יום טוב לעם האיראני כי הסנקציות יוסרו היום", כך ציטטו אותו בסוכנות הידיעות. העיצומים על איראן הוציאו את המדינה ובה כמעט 80 מיליון תושבים מהמערכת הפיננסית העולמית, והורידו את הייצוא של ספקית הנפט הגדולה וכפו עליה אילוצים שהביאו למצוקה כלכלית קשה, שהשפיעה גם על האיראני הממוצע. רוב העיצומים יוסרו באופן מיידי.