העימותים הטלוויזיוניים בין המתמודדים הדמוקרטים על המועמדות לנשיאות ארצות הברית היו עד כה רגועים ונינוחים ביחס למתרחש במפלגה הרפובליקנית היריבה. אולם כאשר הבחירות המקדימות הראשונות נמצאות במרחק של שבועיים בלבד, המפגש בין הילארי קלינטון לבין הסנאטור ברני סנדרס ביום ראשון בלילה הפך לקרב של חילופי האשמות והשמצות אישיות, כולל בנוגע להתנהלותו המינית של בן זוגה של המועמדת, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.



המועמדת המובילה קלינטון, סנדרס והמועמד השלישי, מושל מרילנד לשעבר מרטין אומאלי, התייצבו לעימות שארגנו NBC ויוטיוב בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, כאשר הסקרים האחרונים מעידים על קרב צמוד בין קלינטון לבין סנדרס באיווה, ששם תתקיים ההצבעה ב־1 בפברואר, ועל יתרון משמעותי לסנדרס בניו המפשייר.



במהלך העימות הציג את עצמו סנדרס, המכהן בקונגרס האמריקאי מאז 1991, כמי שמבקש לשנות את המערכת, בדיוק כמו המועמד הרפובליקני המוביל, דונלד טראמפ, שאותו כינה סנדרס "ידידי הטוב". הוא גם רמז כי קלינטון מקושרת מדי לענקים הפיננסיים של וול סטריט כאשר אמר "אני לא מקבל תשלומים אישיים על הרצאות מגולדמן סאקס".



מנגד, קלינטון הגנה על מורשתו של הנשיא אובמה וגינתה את סנדרס על כך שאמר כי הנשיא "חלש" בשל מדיניותו בנוגע למוסדות הפיננסיים. "הנשיא אובמה הוביל את ארצנו מחוץ למיתון אדיר", אמרה.



אחד הנושאים הטעונים ביותר בעימות היה הפיקוח על כלי הנשק. קלינטון שבה והאשימה את סנדרס כי הוא מחובר לארגון הרובאים הלאומי וכי הוא "הצביע איתם כמה פעמים בעבר". סנדרס דחה את הטענות ואמר כי "קלינטון יודעת שמה שהיא אומרת אינו כנה" וכי "ה־NRA נתן לי ציון שלילי ברקורד ההצבעות".


לפני העימות הציג סנדרס את הצעתו לביטוח אוניברסלי, והשניים התווכחו גם על רפורמת הבריאות. קלינטון דחתה את היוזמה והבהירה כי ממשל אובמה כבר טיפל בסוגיית הביטוחים. "אני מכבדת את הכוונות של הסנאטור סנדרס, אבל כאשר מדברים על ביטוח בריאות, הפרטים חשובים", אמרה, "אנחנו כבר נמצאים על הנתיב לעבר ביטוח בריאות אוניברסלי. אני לא רוצה להתחיל שוב דיון וכחני".



גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שהחל לקחת חלק פעיל יותר בקמפיין של רעייתו, זכה לאזכורים במהלך עימות. מזכירת המדינה לשעבר נשאלה איזה תפקיד הוא ימלא בממשל שלה, וענתה בחיוך כי "זה יתחיל בעצות בנוגע למטבח בבית הלבן ונראה לאן זה יתקדם". לאחר מכן הסבירה כי היא תרצה למנות אותו לשליח מיוחד שיסייר ברחבי המדינה "כדי למצוא את הרעיונות הכי טובים על מנת לתקן את הדברים המקולקלים באמריקה".



סנדרס, שנשאל לגבי ביקורתו על התנהלותו המינית בעבר של הנשיא ה־42, הדגיש כי הוא מאמין שזה היה "ראוי לגינוי", אך מיהר להכריז כי "אני מתכוון לקיים עימות עם קלינטון ועם אומאלי על הסוגיות העומדות בפני העם האמריקאי, ולא על ההתנהגות האישית של ביל קלינטון".