לקראת שיתוף פעולה: שר החוץ הגרמני, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, אמר היום (שלישי) כי "גרמניה מעוניינת לעבוד עם איראן על מנת להרגיע את העימות באזור". הוא הוסיף כי גרמניה תשתף פעולה עם איראן "עכשיו כשהרפובליקה האסלאמית יוצאת מהבידוד הבינלאומי בעקבות הסכם הגרעין ובמטרה למנוע את המשך העימות בינה לבין ערב הסעודית".

עוד אמר שטיינמאיר כי איראן היא המפתח ליציבות במזרח התיכון, תוך שהוא מתייחס למעורבותה במלחמות האזרחים בסוריה ותימן וליריבותה עם ישראל.  "אנו זקוקים לאיראן על מנת להרגיע את הסכסוכים ולייצב מחדש את האזור מוכה המשבר", אמר שטיינמאייר לעיתונאים זרים והוסיף: "אנו מקווים שהאיראנים מוכנים לכך". 
שטיינמאייר הוסיף כי ההרגעת המשבר במזרח התיכון היא בעדיפות גבוהה עבור גרמניה ואירופה, זאת משום שפתרון כזה יספק גם פתרון לבעיית הפליטים המגיעים לאירופה מסוריה ועיראק, בעיה שגרמה למחלוקת גדולה באירופה, לפי דבריו של שטיינמאייר. 

שטיינמאייר התייחס גם למתיחות הגוברת בין ערב הסעודית ואירופה בעקבות ההוצאה להורג של השיח' אבו נימר, מנהיג דת שיעי בערב הסעודית ואמר: "המתחים בין ערב הסעודית לאיראן לא ייעלמו בקרוב אך ניתן לבנות אמון הדרגתי בין היריבות האזוריות. אין ספק ששתי המדינות לא יהפכו לחברות בין לילה".