עולה החשד כי נגיף הזיקה, הגורם למחלות חום, פריחה, דלקות בעיניים וכאבי פרקים, עובר גם באמצעות קיום יחסי מין. כך נטען במחקר שערכו בשנת 2013 שישה חוקרים מטהיטי ופורסם באתר האינטרנט של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן.



במחקר התברר כי הנגיף זוהה בנוזל הזרע של כמה גברים, מה שמצביע על האפשרות שהוא עלול להתפשט גם בעקבות יחסי מין, ולא רק בשל עקיצת יתוש. זאת ועוד, החוקרים משערים כי אחת החולות, תושבת ארה”ב, נדבקה לאחר שקיימה יחסי מין עם בעלה ששב ממאחת ממדינות דרום אמריקה, שבה נפוץ הנגיף.
 
הזיקה, שעורר עד כה בהלה בעיקר באפריקה ובדרום אמריקה, עלול להפוך למגיפה עולמית, אף שמדובר במחלה קלה יחסית. בישראל התגלו עד כה שתי חולות, אם ובתה, שהגיעו לארץ מקולומביה והחלימו לאחר זמן קצר.
 

הסכנה מוחשית יותר לנשים הרות. עוברים של אמהות הנושאות את הנגיף עלולים לסבול ממומים התפתחותיים קשים ומגולגולת מוקטנת. כזכור, משרד הבריאות פרסם לאחרונה אזהרה לישראלים, ועל פיה נשים הרות וכאלה המתכננות הריון מתבקשות לא לנסוע למדינות הנגועות בנגיף. במדינות הללו אף הגדילו לעשות וחלקן המליצו לנשים שלא להרות כלל בזמן הקרוב.
 
פרופ' גוסטבו מלינגר, מנהל היחידה לאולטרסאונד גינקולוגי ומיילדותי בבית חולים איכילוב, שהיה מראשוני החוקרים שזיהו את הנגיף: "תוך 4־5 חודשים הגיעו דיווחים על 3,000 תינוקות עם ראש קטן בברזיל והחלו לנקוט שם אמצעי זהירות ברמה הלאומית. זה התפשט לארצות כמו קולומביה ולקריביים והיו כמה מקרים שהגיעו לארה”ב".