מכונאי של חברת אג'יפטאייר שבן דודו הצטרף לארגון דאעש בסוריה חשוד בכך שהטמין את המטען שפוצץ את מטוס הנוסעים. המטוס, של חברת מטרוג'ט הרוסית, המריא משדה התעופה בשארם א שייח' והתפוצץ בעודו באוויר, לא היו ניצולים מבין 224 הנוסעים ואנשי הצוות. עד כה מצרים טענה באופן רשמי כי היא לא מצאה ראיות לכך שהמטוס התרסק כתוצאה של מעשה טרור.
בכיר במערך האבטחה של חברת התעופה הכחיש כי מי מעובדיה נעצר או נמצא תחת חשד וגם פקידי משרד הפנים המצרי, האחראים גם לשירותי הבטחון, טענו כי לא היו מעצרים הקשורים להתרסקות. אך המקור, אשר בחר להשאר אנונימי בשם רגישות החקירה המתנהלת, טוען כי אותו המכונאי נעצר, בנוסף לשני אנשי משטרת שדה התעופה ונושאי כבודה החשודים שעזרו לו להטמין את הפצצה.
 

חשש מנקמה

כזכור, בסוף חודש אוקטובר, התרסק באזור הררי בחצי האי סיני, זמן קצר לאחר המראתו, מטוס איירבוס A-321, שהפעילה חברת התעופה הרוסית קוגלימאביה, בטיסת KGL-9268. מסלולו המתוכנן היה מעיר הנופש שארם א-שייח' שלחופי הים האדום לסנט פטרסבורג שברוסיה, כאשר עליו  217 נוסעים ועוד 7 אנשי צוות. 

כוחות הביטחון במצרים אמרו כי אין אינדיקציות לכך שהמטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני - הופל באמצעות טיל נ"מ. זאת בעקבות החשש מנקמה של דאעש ברוסיה - שהחלה בהתערבות צבאית בסוריה נגד ארגון המדינה האסלאמית ובשל העובדה שחצי האי היווה בית בשנתיים האחרון לקיצוניים אסלאמים ואנשי הארגון המדינה האסלאמית, שהרגו שם מאות חיילים ושוטרים מצרים.
עם הזמן התגברו הסימנים כי מדובר בפיגוע טרור, כאשר לפי דיווחים זרים, לפחות חלק מהמידע אשר יורט וממנו הבינו כי ככל הנראה המטוס הרוסי אשר התרסק מעל חצי האי סיני הופל באמצעות פצצה של דאעש, הגיע מהמודיעין הישראלי, כך דווח ברשת סי-אן-אן. עוד דווח כי שירותי המודיעין הישראלי המתמקדים באירועים בסיני העבירו את הפרטים לארצות הברית ולבריטניה, אך לא היתה התייחסות להעברת המידע למצרים, המדינה שבה התרסק המטוס. גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב על הטענות.