סיקור מעוות של גל הטרור בישראל: רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS, שמיקומה בניו יורק, דיווחה היום (רביעי) על הפיגוע בשער שכם בכותרת שלשונה: "שלושה פלסטינים נהרגו בעוד האלימות היומיומית נמשכת". בעקבות מחאת משרד החוץ, מטה ההסברה הלאומי ולשכת העיתונות הממשלתית ופנייתם לעורכי החדשות באתר האינטרנט של הרשת, שונתה הכותרת במעט: "משטרת ישראל הרגה שלושה תוקפים פלסטינים לכאורה". בסוף הידיעה נכתב משפט שמאזן את הידיעה: "בארבעת החודשים האחרונים היו מתקפות פלסטיניות יומיומיות כמעט נגד אנשי ביטחון ואזרחים ישראלים".



לשון הכותרת ברשת CBS לאחר השינוי. צילום מסך
לשון הכותרת ברשת CBS לאחר השינוי. צילום מסך


דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, גינה את אופן הסיקור של האירוע, שבו נהרגה לוחמת מג"ב, הדר כהן, ונפצעה קשה לוחמת אחרת, ואמר כי הכותרת המקורית של הרשת האמריקאית "מהווה חוצפה שאין כדוגמתה, כותרת מוטה ושקרית".

ציפי לבני צייצה בחשבון הטוויטר שלה לרשת הטלוויזיה: "אם יש לבחור צד, כדאי לרשת לבחור בצד של העובדות. העובדה היא שחיילת ישראלית נרצחה בידי טרוריסטים".
 

כותרות מעוותות

יו"ר לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ישקול לשלול תעודות עיתונאי מעיתונאים ועורכים אשר מעבירים כותרות שמעוותות את האירוע. לדבריו, "'שלושה פלסטינים נהרגו באלימות היומיומית שנמשכת', זו לשון הכותרת שבחרו רשתות בינלאומית להעלות לאחר פיגוע רצחני בשער שכם בירושלים. הפעם לא נעבור בשתיקה, נשקול לשלול תעודות עיתונאי מעיתונאים ועורכים אשר מתרשלים בעבודתם, ונותנים כותרות הפוכות מן המציאות".
 
גם ה"גרדיאן" הבריטי העדיף להתמקד בחיסול המחבלים: "משטרת ישראל הרגה שלושה גברים פלסטינים שפצעו שוטרות", זו לשון כותרתו שעסקה בפיגוע בשער שכם. בכותרת המשנה דווח כי "גברים צעירים, ללא היסטוריה של אלימות, נעצרו בכניסה לירושלים (כך במקור) כשהם חמושים, על פי הדיווח, בסכינים".

לשון הכותרת בגרדיאן שדיווחה על הפיגוע בשער שכם. צילום מסך
לשון הכותרת בגרדיאן שדיווחה על הפיגוע בשער שכם. צילום מסך