מתיחות שיא בין סוריה, רוסיה וטורקיה. לאחר שכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל אסד פרצו במהלך סוף השבוע בסדרת ניצחונות בצפון סוריה, בסיוע חיל האוויר הרוסי, הודיע היום (שבת) שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אוושולו, כי ארצו שוקלת לפתוח במבצע קרקעי בצפון סוריה, בשיתוף כוחות סעודיים.  

צ'אוושולו אמר בראיון לכלי תקשורת בטורקיה, לאחר שובו מוועידת השלום במינכן, כי "בהינתן אסטרטגיה כוללת נגד ארגון דאעש, טורקיה עשויה להיכנס לפעולה קרקעית בצפון סוריה". שר החוץ הוסיף כי "יש כאלו שאומרים שטורקיה נמנעת מלקחת חלק במלחמה בדאעש, אך בינתיים טורקיה היא זו שמציעה הצעות קונקרטיות לפתרון המשבר". 

צ'וואשגולו התייחס למעורבותה החדשה של ערב הסעודית בסכסוך ואמר כי הממלכה היא בעלת ברית קרובה של טורקיה בחודשים האחרונים. "ערב הסעודית שולחת מטוסים לבסיס חיל האוויר האמריקאי באינצ'ריליק. בשלב זה לא ברור כמה. הם באו ועשו הערכה של הבסיס והאם הוא יתאים לצרכיהם".
הבסיס באינצ'ריליק, הנמצא בסמוך לעיר הגדולה אדנה במזרח טורקיה וקרוב לגבול הסורי, משמש את חיל האוויר האמריקאי מאז ימי המלחמה הקרה ובשנה האחרונה חזרו מטוסי ארצות הברית לבצע ממנו תקיפות נגד ארגון דאעש. מעורבותה של סעודיה לצד הציר הסוני היא מאמץ אחרון למנוע תבוסה מוחצת למורדים בסוריה בעקבות ההתקדמות של כוחותיו של נשיא סוריה.

שורת ניצחונות לאסד 
 
כוחותיו של המשטר הסורי, בליווי הפצצות רוסיות חסרות תקדים, הצליחו לכבוש במהלך סוף השבוע מספר עמדות שולטות וכפרים בסמוך לעיר חאלב בצפון המדינה.
 
הפגזת כוחות המשטר הסורי בעיר א-ראקה. צילום: רויטרס
הפגזת כוחות המשטר הסורי בעיר א-ראקה. צילום: רויטרס

 
ניצחון נוסף למשטר התרחש בצפון מזרח המדינה, בחזית מול ארגון דאעש. לאחר התקדמות כוחותיו של המשטר במהלך סוף השבוע, הודיע צבאו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, כי בכוונתו להיכנס קרקעית לבירת ארגון המדינה האסלאמית, דבר המהווה תבוסה קשה לארגון. כוחותיו של המשטר מתקדמים לעבר העיר מדרום בעוד הכוחות הכורדים חוסמים את הגישה אליה מצפון.

מקור בצבא הסורי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "שורת הניצחונות היא אינדיקציה למבצעים הבאים שלנו, לכיוון העיר ראקה ובאופן כללי ברחבי המחוז.  חזית ראקה פתוחה לפנינו ואנו מתחילים להתקדם לכיוון טאבאקה". הכוונה היא לשדה התעופה הצבאי טאבאקה, שנפל לידי דאעש בשנת 2014, כשמאות מלוחמי צבאו של המשטר חוסלו או נשבו בידי כוחות הארגון באחת התבוסות הכואבות ביותר של צבא אסד במהלך מלחמת האזרחים.