דובר משרד ההגנה במוסקבה מסר כי "הכוחות הרוסיים חדלו מתקיפת רשויות ומיליציות מקומיות שכבר הפגינו נכונות להגיע להפסקת אש ולנהל מגעים על כניעה". במקביל, הביעה מוסקבה דאגה מהצהרותיה של ארצות הברית, כי גיבשה תכנית חלופית לפתרון המשבר בסוריה, אם ייכשל ההסכם להפסקת אש במדינה. סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, אמר כי מוסקבה אינה יודעת דבר על תכנית חלופית. בתוך כך, צבא סוריה שב והשתלט על העיירה חנאסיר במחוז חלב, שלושה ימים לאחר שכוחות ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, כבשו אותה.



כעת מנסים הכוחות הסורים, בסיוע מטוסים רוסים, להדוף את אנשי דאעש מהגבעות החולשות על הכביש בין חנאסיר לעיר חלב. מדובר בעורק אספקה חיוני של צבא סוריה לאזור הצפון. בינתיים, דיפלומטים באו"ם אמרו היום (חמישי) כי אפשר שמועצת הביטחון תאמץ הצעת החלטה בעניין הפסקת אש בסוריה, שאת פרטיה סיכמו ארצות הברית ורוסיה.



הפסקת האש אמורה להיכנס לתוקפה ביום שישי בחצות, לפי שעון דמשק. עד לשעה 12:00 בצהריים על כל ארגוני האופוזיציה להודיע על קבלת המתווה. אולם, דאעש וג'בהת א-נוסרה של אל-קאעידה אינם נכללים בהסכם של הפסקת האש. במידה והפסקת האש תחזיק מעמד, יעשה שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה-מסטורה, מאמצים לכנס את הצדדים לסבב שיחות נוסף בז'נבה. הנשיא ברק אובמה אמר מוקדם יותר, כי צריך להיזהר מציפיות גבוהות מהפסקת האש בסוריה, משום שהמצב בשטח קשה. 



האופוזיציה הסורית הסכימה לכבד הפסקת אש זמנית במדינה במשך שבועיים: "ועדת המשא ומתן מאמינה כי הפסקת אש זמנית תספק הזדמנות לקבוע את רמת המחויבות של הצד השני", נמסר בהודעה רשמית. ואילו משטר אסד הבהיר, כי גם לאחר יישומו של ההסכם להפסקת האש בסוריה "ימשיך הצבא לפעול נגד ארגוני הטרור".