משפחות של נרצחי פיגוע שאירע בירושלים ב-1997 יוכלו לקבל פיצויים מאיראן, כך קבע בית המשפט לערעורים של ארצות הברית. ב-4 בספטמבר פוצצו עצמם שלושה אנשי חמאס ברחוב בן יהודה בבירה והרגו חמישה בני אדם ופצעו עשרות שלושה מההרוגים היו ילדות בנות 14.



בית המשפט קבע כי איראן תשלם 9.4 מיליון דולרים לאחר שהרפובליקה האסלאמית ערערה על פסיקה של ערכאה נמוכה יותר בקליפורניה - הפעם הראשונה שהקורבנות איתרו נכסים של איראן שאפשר להעביר אליהם.



בתוך כך, בבית המשפט העליון של ארצות הברית נדונה תביעה של מספר רב יותר של קורבנות, התובעים את טהרן על 2 מיליארד דולרים, ומכיוון שאיראן כנראה תערער על פסיקת בית המשפט לערעורים, התביעה הגדולה יותר תסתיים קודם.



ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין שמייצג את הקורבנות, אמרה כי מדובר בפסיקה היסטורית נגד איראן. "בזמן שממשלות בכל העולם, כולל ממשל אובמה זורקים כסף לכיוון טהרן, משפחות הקורבנות עדיין נאבקות לרושש את המדינת תומכת הטרור הזאת".



לדבריה, הרפובליקה האסלאמית צריכה להבין שפסיקות בתי המשפט לא בוטלו ושהמשפחות ימשיכו לרדוף אותה במסגרות משפטיות בכל העולם. "הן לא סולחות והן לא מתכוונות לשכוח". אמרה.