קצין בכיר בצה"ל הצהיר היום (שני) בראיון לאתר החדשות הסעודי "אילאף" כי צה"ל "יכול להחזיר את לבנון 300 שנה אחורה ויכבוש במקביל את רצועת עזה, כולל הרס כל תשתיותיה". הקצין אמר עוד לכתב האתר, מג'די חלבי, כי צה"ל מסוגל לעשות זאת מבחינת יכולות צבאיות ומבצעיות, אולם הדרג הצבאי נתון להוראותיו של הדרג הפוליטי, והוא אינו מעריך כי הוא יחליט על פעולה כזו.

לגבי איומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפגוע במיכל האמוניה במפרץ חיפה, אמר הקצין כי ישראל יודעת ומוכנה לתסריט כזה, וכן כי היא מודעת לכך שתשתיות אסטרטגיות במדינה עלולות להיות מנותקות בעת עימות עם חיזבאללה. עם זאת, הוסיף הקצין, "הארגון ומי שעומד בראשו יודע היטב מה תהיה תגובתה של ישראל, ולכן לא ייצא להרפתקה כזו". הקצין חשף עוד בפני האתר הסעודי כי ישראל העבירה מסרי הרתעה לחיזבאללה באמצעות מעצמה (רוסיה, יאסר עוקבי) כי עליו לחשוב פעמיים לפני שהוא עושה צעד כזה מאחר והוא יתחרט עליו, "בדיוק כמו שקרה במלחמת לבנון השנייה", כך חתם הקצין.

נאום נסראללה על מיכלי האמוניה. צילום: רויטרס
נאום נסראללה על מיכלי האמוניה. צילום: רויטרס
לגבי חפירת המנהרות בגבול הצפוני, אמר הקצין כי הדבר אכן ייתכן, אך לא הרחיב בפרטים. לדבריו, חיזבאללה מומחה במלחמה ובמעבר בתוך המנהרות בין תושבים ובשכונות מאוכלסות. הקצין הוסיף: "ישראל מכבדת את אויביה ויוצאת מתוך הנחה כי האויב חכם וכי יש לו יכולת לרגל אחריה. נסראללה הוא מנהיג רציני ויודע מה תהיה תגובתה של ישראל על כל מתקפה נגדה. עליו להשאיר את המצב הקיים על הגבול כמו שהוא, מבלי להיכנס להרפתקאות שיהרסו את כל מה שבנה".

לגבי רצועת עזה אמר הקצין הבכיר כי השאלה של העימות היא מתי ולא האם, תוך שהוא מדגיש שהעימות בוא יבוא "מאחר והמצב של חמאס כיום הולך ונהיה גרוע יותר", כך לדבריו. הקצין הוסיף: "אנחנו מעריכים שישנן מנהרות התקפיות לתוך ישראל. אך אין לנו אפשרות למנוע בניית מנהרות כאלה במאת האחוזים. אנו נכונים לעימות שעלול להביא להרס לא רגיל, אך אנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע למצב כזה".