איראן מתעלמת מהביקורת הבינלאומית על הניסויים בטילים בליסטיים שעשתה ביום שלישי, וטוענת כי חלק מהטילים שברשותה מסוגלים להשמיד שטח של שני קמ"ר. מפקד חיל האוויר של איראן, גנרל עלי חאג'י-זאדה, אמר כי "הטילים מוסתרים בתוך מנהרות בעומק ההרים. מדובר בפרויקט שהתחלנו בו לפני 31 שנים. חלק מהטילים מסוגלים לשאת ראשי נפץ רבי עוצמה במשקל טון אחד".



בראיון לטלוויזיה האיראנית הוסיף הגנרל האיראני, כי "האמריקאים מנסים להסית נגדו לגבי כח ההגנה שלנו, כדי להחליש את הרפובליקה האיראנית. לפני הסכם הגרעין, נהגנו לערוך ניסויים כאלה בכל שנה, ואף פעם לא יצאו נגדנו. עכשיו, מנגנוני המודיעין העולמיים, בעיקר האמריקאים, ממוקדים מטרה בתוכנית הטילים שלנו".



לדברי חאג'י-זאדה, הפעילות המודיעינית בעניין הטילים נגד טהרן אינה משפיעה על הדרג הצבאי. "הם יכולים להשפיע רק על הדרג המדיני, שאולי יבקשו לעכב את הניסויים הללו", העריך הבכיר הצבאי האיראני. "האויב רוצה שאנחנו נהפוך לעיראק, סוריה ותימן – בלי יכולת להגן על עצמנו. אם נהיה כמו תימן, אז סעודיה לא תהסס לתקוף אותנו".



חאג'י-זאדה הוסיף עוד, כי "לא נתחיל במלחמה. אנחנו זקוקים למערכות הטילים על מנת לייצב את הביטחון שלנו". גם שר הביטחון האיראני, חסין דהקאן, הדגיש בטכס העברת ספינות מלחמה שמהירותן מגיעה ל-60 קשרים (110 קמ"ש) למשמרות המהפכה, כי "התאוריה הצבאית של איראן בנויה על הרתעה, ועל כן הכוח הצבאי שלנו לא מאיים על אף מדינה, ופועל להבטחת היציבות והביטחון באזור". השר האיראני צוטט בסוכנות הידיעות "פארס", כי בקרוב תייצר איראן ספינות מלחמה שמהירותן מגיעה ל-80 קשרים (כ-150 קמ"ש).



כזכור, ביום שלישי דיווחו כלי תקשורת באיראן, כי משמרות המהפכה ביצעו מספר ניסויים בטילים בליסטיים ברחבי המדינה. בדיווח בסוכנות הידיעות איסנ"א נאמר, כי "הניסויים נועדו להציג את כוח ההרתעה של האיראנים, ואת יכולתם להתמודד מול ארגון דאע"ש וכל מדינה אחרת שמאיימת על עצמאותה".