תארו לכם את הסיטואציה הבאה: אתם משוטטים בעירכם האהובה, נוסעים בכבישים המוכרים כמו בכל יום שגרתי לעבודה או לסידורים, אך בדרך אתם נתקלים ב"הולך רגל" יוצא דופן - אריה שמסתובב חופשי ברחוב. נשמע כמו סרט של דיסני? לתושבי ניירובי, בירת קניה, הייתה זו המציאות.



אריה קנייתי שמתגורר בשמורת הטבע הנמצאת בעיר, יצא למסע נדודים ושוטט לאורך הכבישים בבירה בשעות העומס של הבוקר (שישי). פקידים מקומיים סיפרו כי האריה לא הסתפק בשיטוט, אלא גם תקף גבר כבן 63 שעבר במקום. הפצוע הועבר לקבלת טיפול בבית חולים מקומי כשמצבו מוגדר יציב.



זו הפעם השלישית בחודש שאריה גורם בהלה כשהוא משוטט מחוץ לפארק הלאומי בעיר. חשוב להבין כי ניירובי משלבת את חיי עיר עם הטבע והשמורה נמצאת כ-20 דקות נסיעה מהרחובות הראשיים. הפארק אמנם מגודר מצידה של העיר, אך ככל הנראה האריה מצא פרצה בגדרות דרכה הצליח לחמוק לרחובות.


"האריה היה עצבני"

למרות התבהלה שהורגשה באזור, התושבים הספיקו לתעד את האירוע. "אנשים צפרו בטירוף דרך הרכבים, צילמו תמונות סלפי וזה הפך את האריה לעצבני", סיפר עד ראייה במקום. זמן קצר לאחר מכן האריה הסכים לסיים את הביקור וחזר אל ביתו, כשרכבים של רשות הפארק מלווים אותו על מנת שיישאר בתוך השמורה. דובר ארגון חיות הבר בקניה, פול אודוטו, סיפר כי האריה הובל בבטחה, אבל הצוותים נשארו באזור כדי לוודא שהמקרה לא יחזור על עצמו.