יומיים לאחר הפיגוע הרצחני באיסטנבול, בו נרצח ארבעה בני אדם, בהם שלושה ישראלים, התקשורת בטורקיה מדווחת היום (שני) כי כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר שלושה אנשים מדאעש החשודים שתכננו פיגועי התאבדות נוספים.

"כל יחידות המשטרה במחוזות השונים פועלות כדי ללכוד את החשודים", דווח בסוכנות הידיעות אנדולו, שציטטה גורמים ביטחוניים שתיאר את השלושה כ"תא טרור פעיל".

תמונות שלושת החשודים בתכנון פיגועי התאבדות כפי שהופיעו בתקשורת הטורקית. צילום מסך
תמונות שלושת החשודים בתכנון פיגועי התאבדות כפי שהופיעו בתקשורת הטורקית. צילום מסך


בתוך כך, הבוקר דווח בטורקיה, כי מצלמות האבטחה שצילמו בזירת הפיגוע שאירע ביום שבת באיסטנבול, בו נרצחו שלושה ישראלים, תיעדו את המחבל שביצע את הפיגוע כשהוא עוקב אחרי הקבוצה הישראלית שהייתה במקום מרגע יציאתם מהמלון, כך לפי דיווח הבוקר (שני) באתר הטורקי "האבר טורק". מבין ארבעת הנרצחים בפיגוע, שלושה ישראלים: אברהם גולדמן, שמחה דמרי ויונתן שור. טקסי הלוויה של השלושה יתקיימו היום בחולון, דימונה ושילה. למרות שעדיין אין אישור רשמי לדברים, הם מנוגדים להערכות גורמי הביטחון עד כה, לפיהן המחבל לא התכוון לפגוע נקודתית באותה קבוצת ישראלים.

עוד לפי הדיווח, המחבל הוא מחמט אזטורק, פעיל ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בן 24 שהתגורר שבדרום-מזרח טורקיה. למרות שאמש דווח כי בדיקת DNA שנלקחה מבני משפחתו של אזטורק מאשרת כי הוא המחבל, אין לכך עדיין אישור רשמי. אוזטורק נסע בשנת 2013 מבית משפחתו לסוריה, שם הצטרך לדאעש. המשפחה דיווחה למשטרה על היעדרותו.