מטוס נוסעים מצרי, ועליו 81 נוסעים ואנשי צוות, נחטף הבוקר (שלישי) בדרכו מאלכסנדריה לקהיר ונחת בנחיתת חירום בשדה התעופה לרנקה בקפריסין. האירוע הסתיים ללא נפגעים והחוטף נעצר ונלקח לחקירה ע"י כוחות הביטחון בקפריסין.


בקפריסין אמרו תחילה כי האירוע הוא על רקע רומנטי ואינו אירוע טרור. זאת לאחר ששוחררו ככל הנראה רוב נוסעי המטוס ונותרו שבעה נוסעים יחד עם החוטף. לאחר מכן, דווח כי החוטף דורש את שחרורם של אסירים מהכלא המצרי. ברשת "אל-ערבייה" דווח שקרובי משפחתו של סיף א-דין מוסטפא, חוטף המטוס, אמרו שהוא סובל מבעיות נפשיות וכי בן משפחתו הוזמן לחקירה על ידי כוחות הביטחון.



תחילה מסרה חברת התעופה כי רוב הנוסעים שוחררו, פרט לחמישה נוסעים זרים שאינם מצרים וצוות המטוס המונה שבעה בני אדם. החוטף המצרי ביקש לפגוש את אשתו לשעבר המתגוררת בקפריסין, ולקבל מקלט מדיני באי, והיא הובאה לנמל התעופה על מנת לשוחח איתו.

תמונת החוטף המצרי מתוך המטוס בקפריסין
תמונת החוטף המצרי מתוך המטוס בקפריסין


החוטף של המטוס, סיף א-דין מוסטפא ממצרים, ככל הנראה טען שהוא נושא עליו חגורת נפץ וכך איים על הטייס להסיט את נתיב הטיסה לכיוון קפריסין. כמה מרשתות התקשורת בקפריסין דיווחו על כך שהחוטפים ביקשו מהרשויות תדלוק מחדש.

המטוס שנחטף לקפריסין. צילום: רויטרס
המטוס שנחטף לקפריסין. צילום: רויטרס


תחילה דווח כי החוטפים ביקשו שהמשטרה תסוג מאזור הנחיתה ותאפשר לשחרר את הנשים והילדים שעל הסיפון - והם שוחררו.

באוקטובר האחרון, נהרגו יותר מ-200 בני אדם כשמטוס נוסעים רוסי התרסק במצרים, במרכז חצי האי סיני. המטוס, איירבוס A-321, שהפעילה אותו חברת התעופה הרוסית קוגלימאביה, בטיסת KGL-9268, טס מעיר הנופש שארם א-שייח' שלחופי הים האדום לסנט פטרסבורג שברוסיה - התרסק באזור הררי בחצי האי סיני, זמן קצר לאחר המראתו. תחילה נחשד כי מדובר בפעולת טרור של דאעש, אך אלו לא לקחו אחריות על ההתרסקות.