ארצות הברית שוקלת להוציא חלק מכוחות הצבא הממוקמים בבסיס הבינלאומי בסיני במצרים ולהעבירם לאזורים אחרים בדרום חצי האי. ממשל אובמה דן באפשרות זו עם ישראל ועם מצרים וזאת בין היתר בשל איומי ארגון הטרור דאעש בסיני, כך דווח היום (רביעי) ברשת CNN. כרגע ישנם כ-700 חיילים באזור ובינתיים ישראל ומצרים לא הגיבו רשמית על השיחות. הסכמתן של ישראל ומצרים לשינוי מבנה הכוחות נדרשת כחלק מהסכם השלום בין שתי המדינות. 



גורמים במערכת הביטחון אמרו לרשת CNN כי ארצות הברית מאמינה שהאיומים מצד דאעש ומצד קבוצות מיליטנטיות נוספות, הולכים וגדלים בדרום חצי האי סיני, באזור הגבול עם ישראל. עם זאת, גורמים רשמיים מתעקשים כי באפשרותה של ארצות הברית למלא את התחייבויותיה באזור סיני וכי אם יהיה שינוי במיקום הכוחות, אין בכך נסיגה של ארצות הברית במלחמה מול דאעש. לטענת הממשל האמריקאי טכנולוגיה משופרת כגון חיישנים ומצלמות, היא זו שמאפשרת לצמצם את הכוחות בסיני והיא הסיבה לשינוי מיקום החיילים.



גורמים רשמיים בארה"ב הבהירו כי עדיין לא ברור מהו היקף הכוחות שיועברו מצפון המחנה דרומה, אם תאושר התכנית. בתוך כך הבהירו כי לא מתוכנן לסגור את הבסיס הצפוני.



מוקדם יותר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי הוא משוכנע לחלוטין שארצו תנצח את ארגון דאעש. "אני לחלוטין משוכנע כי הם יפסידו במלחמה הזו", אמר הנשיא.



ברק אובמה. צילום: רויטרס
ברק אובמה. צילום: רויטרס