הוצאה להורג בטקסס: פבלו לוסיו ואסקז (38), שהודה כי רצח לפני 18 שנים נער בן 12 ושתה את דמו, הומת הלילה (חמישי) בבית כלאו בטקסס, כך מסרו שלטונות הכלא. שלשום קיבל בית המשפט העליון בהאנטסוויל שבטקסס,  בקשה לדחות את מועד ההוצאה להורג של ואסקז, אולם דחה אותה. 



ואסקז סיפר למשטרה שהיה שיכור עם רמות גבוהות של אלכוהול כאשר שמע קולות ששכנעו אותו לרצוח את דיוויד קרדנס לפני 18 שנים. ואסקז הכה את הקורבן, ילד בכיתה ז,' עם צינור ברזל ולאחר מכן חתך את גרונו. 



בהודאתו מול חוקרי המשטרה שצולמה בווידאו, סיפר שלאחר הרצח הרים את גופו של הילד ואיפשר לדם לטפטף על פניו בעודו שותה אותו. ההוצאה להורג של ואסקז, שתיעשה באמצעות זריקה קטלנית, תהיה ההוצאה להורג ה-11 במספר בארה"ב והשישית במספר במדינת טקסס בשנה זו.



עורך דינו של ואסקז, ג'יימס קיגן, הגיש ערעור לבית המשפט העליון ובקשת חנינה, כדי שהשופטים יוכלו לבחון מחדש את המקרה. מסתבר עתה שחלק מהמושבעים הפוטנציאליים שוחררו באופן לא חוקי מהדיונים במקרה הרצח של ואסקז, בשל התנגדותם לעונש מוות וקושי להצביע בעד עונש המוות. 

פרקליטי המדינה התנגדו לכל דחייה, בטענה שהתנהלות בית המשפט עם חבר המושבעים היתה תקינה מבחינה משפטית, וכי הערעור האחרון, שהיה לפני 12 שנים היה "ניסיון לא מוצלח לדחות את ההוצאה להורג". והיו עוד ערעורים לא מוצלחים, כולל זה שהוגש בחודש שעבר ונדחה על ידי שופט פדרלי. הערעור הנ"ל התמקד בשאלת שפיותו של ואסקז שלמעשה יכול להיות מוגדר כחולה נפש, וככזה  השאלה היא האם הוא בעצם כשיר לעונש מוות.
 
בהתנהגותו של ואסקז בעת הצח היה בכדי להעיד על אי שפיות. במהלך שיחות שניהל הרוצח עם חוקריו הוא נשמע אומר: "משהו פשוט אמר לי לשתות". "מה שתית?", שאל החוקר שנוכח בהצהרה. את "דמו", השיב ואסקז. המשטרה קיבלה מידע אנונימי על הרצח שהוביל אותם לוואסקז שנעצר במקום. הגופה נמצאה חמישה ימים לאחר מכן על ידי הרשויות תחת כמה פיסות אלומיניום בשדה ריק, במצב שהותיר אפילו חוקרים מנוסים המומים.