המשבר הפוליטי באוקראינה מחריף: ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, הודיע היום (ראשון) כי יפרוש מתפקידו בקרוב, לאחר שסקרי תמיכה בהמשך כהונתו הראו כי פחות מאחוז בודד של הציבור תומך בהישארותו בתפקיד. לפני כחודשיים דרש ממנו נשיא המדינה, פטרו פרושנקו, להתפטר מתפקדו, לאחר שממשלתו של יצניוק הצליחה לשרוד הצבעת אי אמון על חודם של קולות בודדים. 



הכלכלה המקרטעת של אוקראינה, יחד עם המרד ההרסני של האוכלוסייה הרוסית במזרח המדינה, שניתק את הבירה קייב מהמזרח התעשייתי של המדינה, הביא למלחמה ממושכת בה מעורבים כוחות רוסים מול כוחות הצבא האוקראיני. בתוך כך הפעיל האיחוד האירופי, בן בריתה של אוקראינה, לחץ כבד על יצניוק שיפעל למען החלת רפורמות כלכליות במדינה, הידועה כאחת המושחתות ביותר באירופה.



על אף הביקורת על יצניוק והנתק בין השניים, גם הנשיא המכהן, פטרו פרושנקו, ספג ביקורת קשה בעקבות חשדות של שחיתות שהופנו כלפיו, לאחר ששמו של הנשיא המיליארדר נקשר בפרשת "מסמכי פנמה" ועלה החשד כי הוא היה מעורב בהעלמת מס בקנה מידה גדול.  ארסן ייצניוק עלה לכס ראשות הממשלה לאחר מהפכה שהתרחשה באוקראינה בשנת 2014, בה הודח הנשיא הפרו רוסי ויקטור ינקוביץ', לאחר שהתנגד להסכמים עם האיחוד האירופי.