אזרח פקיסטני שנעצר באוסטריה בחודש דצמבר האחרון היה מעורב ככל הנראה בסדרת הפיגועים במומבאי בשנת 2008, כולל בבית חב”ד המקומי.


מוחמד אוסמן גאני (34) נעצר בעיר זלצבורג יחד עם אזרח אלג’יראי בשם עדל חדאדי (28). לאחר שנחקרו על ידי הרשויות באוסטריה ובצרפת בחשד כי היו מעורבים במתקפת הטרור בפריז בנובמבר האחרון, הודיעו החוקרים כי גאני היה מעורב ככל הנראה בסדרת הפיגועים במומבאי שגבתה את חייהם של 173 בני אדם.



מקורות בחקירה מסרו ל”סאנדיי טיימס” הבריטי כי גאני היה אחראי על הרכבת מטעני הנפץ עבור ארגון לשקאר א־טייבה, המקורב לאל־קאעידה, שביצע את מתקפת הטרור במומבאי. המקורות גם חושדים כי הוא תכנן מתקפת טרור נוספת באירופה בתקופה הקרובה. גאני נחשב כמומחה בחומרי נפץ והיה ״מרכיב המטענים” הראשי של ארגון לשקאר א־טייבה.



ב־26 בנובמבר 2008 תקפו עשרה מחבלים יעדים שונים במומבאי, הודו, לרבות בית חב”ד, תוך שהם יורים, משליכים רימוני יד ולוקחים בני ערובה. המתקפה נמשכה ארבעה ימים ובסיומה נרשמו 173 קורבנות ועוד מאות נפצעו.



על פי גורמי החקירה, גאני נכנס לאי היווני לרוס באוקטובר האחרון, באותה סירה עם שניים מהמחבלים המתאבדים בפריז. הם נעצרו על ידי המשטרה היוונית לאחר שנמצאו ברשותם דרכונים שעל פי הרישומים נגנבו על ידי דאע”ש, אולם שוחררו לאחר חקירה קצרה. גאני הצטרף לאחר מכן לדאע”ש ועל פי החשד תכנן יחד עם חבריו באוסטריה מתקפת טרור באחת מערי אירופה. בטלפונים הניידים שנמצאו ברשותם של גאני וחדאדי נמצאו שיחות שחויגו לחלק מהמחבלים בפריז, זמן קצר לפני מתקפת הטרור שם. שני המחבלים אמורים להיות מוסגרים לצרפת בקרוב, שם יוגש נגדם כתב אישום בגין מעורבות במתקפת הטרור בפריז.