כשהאזהרה "לא לנסות את זה בבית" מופיעה, כדאי לקחת אותה ברצינות: כך ניתן לסכם את הטרגדיה של הנער בן ה-15 מאוהיו. תלמיד התיכון ניסה לבצע ניסוי שראה ביוטיוב בשם "סולם יעקב", היוצר קשת חשמלית בעלת מתח גבוה בין שני מוליכים. למרבה הצער ההתנסות המדעית לא הסתיימה היטב: הניסוי השתבש וכוחות הצלה נקראו לביתו של הנער, הבהילו אותו לבית החולים ושם נקבע מותו. מלבד המוות המצער, הצעיר שוחר המדע העמיד בסכנה את בני משפחתו ששהו בבית באותו זמן, כאשר ביצע את הניסוי במוסך. כך דווח ב"ניו יורק פוסט".



מוקדם יותר היום פורסם כי טד מקג'י, פעוט בן שנתיים ממינסוטה, מצא את מותו כאשר נמחץ על ידי שידת איקאה. אמו ג'נט סיפרה כי השכיבה את בנה לתנומה בצהריים ובדקה את מצבו כל 20 דקות, כשבפעם האחרונה שנכנסה לחדרו מצאה אותו כשהוא מחוץ מתחת לשידה. כך דווח ב"דיילי מייל". לפני שנתיים ארע רצף תאונות בנסיבות דומות שגבה את חייהם של שני פעוטות בני שנתיים, שנהרגו מנפילה של אותו דגם - Malm range - דגם פופולרי הנמכר ברחבי העולם.



השידה עלתה לכותרות בנסיבות דומות בשנת 2014 כאשר קורן קולאס בן השנתיים וילד נוסף כמעט באותו גיל נהרגו בהפרש של שלושה חודשים זה מזה. לאחר שתי הטרגדיות פירסמה איקאה אזהרה וגם תכנה עבור הלקוחות שמסבירה כיצד להצמיד את השידות לקיר באופן שיימנע מקרים כאלו. לאחר האירוע האחרון אותה אזהרה פורסמה שוב. בעוד הנציבות לבטיחות מוצרים בארה"ב בוחנת את המקרה ומכנה אותו "מוות מהתהפכות טרגית", באיקאה טוענים כי לפי הוראות המוצר יש להצמידו לקיר, וכי הוריו של מקג'י לא עשו זאת.