מחווה אישי: הנשיא לשעבר שמעון פרס שיגר הבוקר (חמישי) ברכה מצולמת לארמון בקינגהאם לכבוד חגיגות יום הולדת 90 למלכת אנגליה, אליזבת השנייה.



פרס איחל למלכה אריכות ימים ובריאות טובה ואף התלוצץ על גילה הצעיר: "הוד מלכותך, החיים רק מתחילים בגיל 90. והם משתפרים עוד ועוד. ברצוני לברך אותך ואותנו כי תמשיכי להנהיג ולעורר השראה בקרב צעירים ומבוגרים עוד שנים רבות, להעניק מניסיונך וחיוכך. את מנהיגה גדולה לעולם החופשי ותקווה גדולה לדורות הבאים".

ברכה מצולמת של פרס למלכה אליזבת השנייה


באיגרת שצרף כתב פרס: "בריטניה מייצגת דמוקרטיה, אמונה ופלורליזם, ערכים אותם את קידמת במשך שנים רבות. הוד מלכותך, אני מאחל לך כי תמשיכי עוד שנים רבות לחלום, לבנות את האומה ולשאת את הרוח הבריטית".



יחד עם הברכה שלח פרס אל ארמון בקינגהם מתנה אישית המייצגת את אזרחי ישראל: צעיף משי מהודר עם איורי סמלי ירושלים ושלושת הדתות, יחד עם סיכת יונת השלום תוצרת ישראל.




המתנה ששלח פרס למלכה אליזבת. צילום: ללא
המתנה ששלח פרס למלכה אליזבת. צילום: ללא




חגיגות ברחבי בריטניה



המלכה אליזבת מציינת את יום הולדתה בחגיגה בת שלושה ימים של אירועים בטירת וינדזור. זאת לקראת חגיגות גדולות יותר בלונדון שיתקיימו בחודש מאי, ולכבוד תאריך יום ההולדת הרשמי שלמעשה חל ביוני.



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יתארח בטירת וינדזור, ויסעד עם המלכה ביום שישי. מדובר בביקור האחרון של אובמה בבריטניה בתפקידו כנשיא ארצות הברית. המלכה תאכל ארוחת צהריים עם נשיא ארצות הברית ותהנה מעוגה שאפתה הזוכה בתחרות האפייה "בייק אוף" הבריטית.