משרד הפנים של חמאס בעזה אישר היום (חמישי) כי כוחות של 'הביטחון הלאומי' נפרשו על הגבול עם מצרים, במטרה "למצוא נקודות מפגש לשיתוף פעולה עם הכוחות המצריים בגבול", כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות 'מען'. יש לציין, כי הצעד הגיע בעקבות בקשת כוחות הביטחון המצרים.

גנרל חוסין אבו-עאדרה, מפקד הביטחון הלאומי ברצועה, אמר כי "תוגברו הכוחות על הגבול לבקשת מצרים, וכדי להדגיש את השכנות הטובה". לדבריו, נפרשו ארבעה גדודים בתוך הגבול ושניים נוספים מחוץ לגבול, במסגרת שיפור הביטחון. "מצריים היא העומק האסטרטגי של הסוגייה הפלסטינית", אמר אבו עאדרה.
תאופיק אבו נעים, מפקד הכוחות, הבהיר כי "פרישת הכוחות באה כצעד בונה אמון עם הצד המצרי, וכדי להרגיע את המצרים שביטחונם אינו נופל מביטחון רצועת עזה".

לפני שלושה שבועות, היחסים בין השתיים נראו בירידה, כשמצרים חשפה והשמידה מנהרה באורך של כשלושה קילומטרים על גבול רצועת עזה. על פי הדיווח מדובר במנהרה הארוכה ביותר שהתגלתה עד כה. שוטרי משמר הגבול המצרי מצאו את פתח המנהרה בבית מבריח מצרי בשכונת אל-ברזיל ברפיח המצרית. מדובר במנהרה שנבנתה מחומרים עמידים המונעים את הצפתה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי המנהרה הוקמה מברזל, מלט וחומרים נוספים העמידים בפני מים. מקור ביטחוני במצרים העריך כי ככל הנראה מדובר ב"מנהרה צבאית". כוחות הנדסה מצריים פוצצו את המנהרה, בה נתפסו כלי נשק, פצצות מרגמה, אמצעי תאורה וציוד הנדסי.

בתוך כך, פורסם היום כי פיגוע ההתאבדות באוטובוס בירושלים שהביא לפציעתם של 20 אזרחים – הוא פעולת טרור מאורגנת של חוליית חמאס מאזור בית לחם. כוחות הביטחון, בפעולה משותפת של משטרת ישראל, השב"כ וצה"ל, עצרו כיממה לאחר הפיגוע מספר חשודים, מאזור בית לחם, החשודים במעורבות בתכנון הפיגוע ובהוצאתו לפועל. חקירתם נמשכת ופרטיהם חסויים.   

המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות הוא עבד אל חמיד מחמד אחמד אבו סרור, כבן 19 תושב בית ג׳אלה ומזוהה. הוא נפצע באורח אנוש במהלך ביצוע הפיגוע ומת מפצעיו אתמול בבית החולים שערי צדק.