לקראת גזר הדין: בלגיה הסגירה היום (רביעי) את האזרח הבלגי סלאח עבד א־סלאם, החשוד במעורבות במתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר האחרון, זאת כדי שיועמד למשפט בצרפת. התובע הפדרלי אמר כי "סלאח עבד א־סלאם הוסגר לשלטונות בצרפת הבוקר". לא ברור לאן נלקח א־סלאם, אולם ידוע כי לאחרונה הוא הועבר למתקן כליאה שמור במיוחד ליד אנטוורפן.



כזכור, כ-130 בני אדם נרצחו בסדרת הפיגועים שאירעה בבירת צרפת ב-13 בנובמבר, עליה נטלו אחריות גורמים המזוהים עם דאעש. לאחר חקירה מאומצת וסדרת פשיטות, עבד א־סלאם נעצר בבריסל בחודש שעבר, במהלך מרדף בו נפצע. הצעיר בן ה-26 נולד בבלגיה וגר שם עד למתקפת הטרור.



בשבוע שעבר הואשם א־סלאם על ידי השלטונות בבלגיה במעורבות בפציעתם של ארבעה שוטרים באירוע ירי שהתרחש ביער בבריסל, שלושה ימים לפני מעצרו.



תפיסת המחבל סלאח עבד א-סלם. מולנבק, בריסל . צילום: רויטרס
תפיסת המחבל סלאח עבד א-סלם. מולנבק, בריסל . צילום: רויטרס



פרט לא-סאלם, כל יתר חברי החוליה שהיתה מעורבת במתקפת הטרור, נהרגו או נתפסו. רק א-סאלם הצליח להיעלם ולהישאר מתחת לראדר של כוחות הביטחון ושרותי המודיעין בצרפת. בערב הפיגועים, ב-13 לנובמבר, הסיע עבד א-סאלם במכוניתו מסוג רנו קלירו. אחיו של עבד סלאם אברהים היה המחבל שפוצץ את עצמו בבית הקפה בעיר באותה שעה ממש.



עבד א-סלאם נטש את מכוניתו במעבר הולכי רגל בעיר ונסע יחד עם שני סייענים שהגיעו מבריסל במטרה לאסוף אותו חזרה לבלגיה. המכונית שנטש נמצאה רק ארבעה ימים לאחר הפיגוע. בסמוך לגבול הבלגי עוכב עבד א-סאלם על ידי המשטרה הצרפתית אך מאחר ופרטיו ומערבותו בפיגועים טרם הייתה ידועה למשטרה הוא שוחרר והצליח להגיע לבלגיה. כאמור, לאחר מרדף, הוא נתפס בבריסל.