חבר הכנסת יאיר לפיד, מתאגרף חובב, ספד היום (שבת) למתאגרף מוחמד עלי, "גיבור ילדותו", שמת אמש. "בחדרי בכנסת תלוי פוסטר שלו ובביתי יש זוג כפפות שהוא חתם עליהם", סיפר לפיד, "עלי לא פחד מכלום. הוא המציא חוקים משלו גם בזירה וגם מחוץ לה, ואמר לעולם שככה הוא פועל גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו".



לפיד המשיך ואמר כי "כמתאגרף הוא ידע תמיד להשתנות עם הקרב, כאדם הוא סירב להשתנות אפילו אם זה היה כרוך בקרב. באמצע הוא הצליח להיות יפה ומצחיק ומקורי. מה שהפך אותו לגדול המתאגרפים בכל הזמנים היא לא רק הטכניקה המופלאה שלו, אלא גם יכולתו לחזור מכישלון. הוא הושעה מסיבות פוליטיות, הוא נעצר, הוא הפסיד, הוא התאגרף פעם 12 סיבובים עם לסת שבורה, אבל הוא תמיד חזר. ממנו למדנו שהניצחון הוא היכולת להישאר על הרגליים אחרי שכל האחרים הרימו ידיים".



עלי, שזכה שלוש פעמים באליפות העולם למשקל כבד ונהג להכריז על עצמו כ"הגדול מכולם", היה אחד הספורטאים המוכרים בהיסטוריה. הוא מת אמש בגיל 74, לאחר שנים של מאבק במחלת הפרקינסון. עלי אושפז בבית החולים בפיניקס ביום חמישי לאחר שסבל מבעיה במערכת הנשימה שלו, ולאחר הידרדרות במצבו ביום שישי נקבע מותו בלילה שבין שישי לשבת. עלי היה הרבה יותר מכוכב ספורט, הוא היה גיבור תרבות וסמל למאבק בממסד בשנות ה-60 של המאה הקודמת בארצות הברית, כמו גם דמות מפתח במאבק השחורים לשוויון זכויות.