פיגוע הירי וההתאבדות שאירע אמש בשדה התעופה אתאטורק באיסטנבול, תועד על ידי מצלמות האבטחה של המקום, שמראות את רגע הפיצוץ וההרס האדיר שזרע כדור האש שנוצר בעקבות פיצוץ חגורות הנפץ של שלושת המחבלים שהגיעו למקום. במהלך האירוע הסתבר כי המאבטחים במקום מנעו פיגוע הרבה יותר גדול, כאשר הצליחו להתעמת עם המחבלים שהגיעו למקום, עד שאלו נאלצו לפוצץ את עצמם, עוד לפני שהספיקו לבצע את כל מה שהם תכננו. 42 בני אדם נהרגו בפיגוע, וכ-140 נפצעו.



גורם ביטחוני טורקי אמר למספר כלי תקשורת כי מדובר באירוע הדומה באופן מדויק לפיגוע שאירע בשדה התעופה בבריסל, בלגיה, שם הגיעו מחבלים ופוצצו את עצמם בטרמינל, באירוע שגרם למותם של 12 בני אדם. בתיעוד האחרון נראה אחד המחבלים שהוא פגוע ונכנס לתוך השדה צולע, וכושל בניסיון להמשיך לירות. הרובה נופל רחוק ממנו, הוא מתפתל על הרצפה ומתפוצץ.




כזכור, רק בחודש מרץ האחרון אירעו שלושה פיגועי התאבדות בשני אתרים בבריסל בירת בלגיה. הראשון היה בנמל התעופה של בריסל, בו אירעו שני פיגועי התאבדות, וכשעה וחצי לאחר מכן התרחש פיגוע התאבדות בתחנת המטרו של בריסל. בשני הפיגועים נרצחו 32 אנשים, נפצעו יותר מ-300 בני אדם ומתו שלושת המחבלים המתאבדים. ארגון הטרור המדינה האסלאמית נטל אחריות לפיגועים.
על פי עדויות שהגיעו של נפגעים בפיגוע, נוצר "כדור אש ענק", שפגע בכל מי שעמד סביבם. היריות החלו בשעה 22:30 שעון טורקיה, בכניסה למקום ושניות לאחר מכן אירע הפיצוץ. במהלך הלילה האטו הטורקים את רשת האינטרנט במדינה, ואסרו על שידור ישיר מהאירוע . דאעש עדיין לא לקח אחריות על הפיגוע, אך למרות זאת, כל הסימנים מצביעים על כך שהוא זה שאחראי לאירוע.

טורקיה, אשר הואשמה בעבר בכך שהיא משתפת פעולה עם דאעש וסוחרת עם הארגון, מנסה לשנות את הסיטואציה ואת היחס כלפיה בעולם, כשבעבר דחה הנשיא, רג'יפ טאיפ ארדואן בתוקף את הטענות. במהלך הלילה הגיעו דיווחים לפיהם גורמי מודיעין היו מודעים לקבוצת אנשי דאעש, אשר הגיעה למדינה על מנת לבצע פיגוע בתקופת הרמאדאן. על פי רשת NBC, מדובר בקבוצה של כ-35 בני אדם.



הארגון עדיין לא נטל אחריות על הפיגוע, בניגוד לפיגועים אחרים, אך דרך הפעולה מצביעה על כך שמדובר באירוע דומה למה שייצר כבר בעבר. דאעש סופג בחודשים האחרונים מכות קשות בגזרות הלחימה, אך עדיין מצליח להוציא לפועל פיגועים ברחבי אירופה, כשהכוננות הגבוהה סביב טורניר היורו עדיין קיימת, וצפויה להתהדק בעקבות האירוע האחרון. 


בתוך כך, משרד החוץ מוסר כי נוצר קשר עם הישראלי האחרון שהוגדר כמנותק קשר לאחר הפיגוע. על פי הידוע, אף ישראלי לא נפגע במתקפת הטרור.