הנשיא אובמה הגיב לארועי הירי במינכן, הערב (שישי) ואמר במסיבת עיתונאים כי "אנחנו עוד לא יודעים בדיוק מה קורה אבל הלב שלנו יוצא לנפגעים. האירוע עדיין לא הסתיים. גרמניה היא בת ברית קרובה אלינו ואנחנו נסייע לה בכל התמיכה שהיא צריכה כדי להתמודד עם המצב".





בתוך כך, שר הפנים הגרמני תומס דה מיזיירי שהיה בדרכו לחופשה לארצות הברית חזר על עקבותיו. הקבינט הגרמני התכנס כדי להעריך את המצב, אך הקנצלרית אנגלה מרקל לא נכחה בישיבה.



מוקדם יותר קיים דובר המשטרה במינכן מסיבת עיתונאים, בה אמר כך: "המשטרה ערוכה לגרוע מכל. כאשר אדם משתמש ברובה ופותח בירי באמצע מרכז קניות מדובר בארוע טרור". עוד אמר כי בשיחה הראשונית למשטרה צוין כי התוקף השתמש באקדח. לדבריו "מאמינים שמדובר בשלושה תוקפים אך יש מידע סותר בנושא. אנחנו מניחים שהתוקפים נמצאים באזור מינכן בגלל התגובה המשטרתית המהירה. כוחות משטרה רבים הוצבו במינכן". עוד אישר כי חמישה אנשים נהרגו, וכי בתי החולים במינכן בכוננות כי לא ידוע כמה פצועים צפויים להגיע במהלך הלילה. עוד ציין כי ישנן התרעות לגבי תקיפות נוספות באזור. לדבריו, מספר מסעדות נסגרו. בתוך כך, מגזין גרמני ציטט מקור במשטרה שאמר כי אחד התוקפים ירה לעצמו בראש.



יריות נשמעו הערב בבית קפה במרכז הקניות 'אולימפיה' במינכן, שנחשב למקום בילוי פופולרי בקרב תושבי האזור והסביבה. התקיפה התרחשה בסניף מקדולנדס במקום, ילד בן שמונה אמר כי ראה את אחד התוקפים טוען אקדח בשירותים, ושלאחר מכן הוא יצא החוצה והחל לירות באנשים. עדת ראייה אמרה כי "התוקף ירה בילדים" במקום. מרכז הקניות עצמו עדיין לא פונה לחלוטין. התקשורת הגרמנית דיווחה כי באירוע נהרגו שבעה בני אדם, ייתכן כי אחד מהם היה מעורב בהתקפה עצמה. לפי הערכות קודמות מספר ההרוגים גבוה יותר.