קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודתה אתמול כי היא מבינה את החשש הגובר של הציבור לצאת למקומות הומים לנוכח פיגועי הטרור האחרונים בארצה ובאירופה, ובראשם התקפת הירי הקשה במינכן ביום שישי, אולם הביעה את אמונה כי כוחות הביטחון יוכלו לאפשר שגרת חיים רגילה לכל התושבים. מרקל הייתה אמורה לצאת בסוף השבוע לחופשת קיץ בהרי האלפים, אולם בעקבות האירועים במינכן היא החליטה לדחות את יציאתה.



לאורך כל השעות הארוכות של הדרמה, ששיתקה את אחת הערים הגדולות במדינה, שמרה הקנצלרית על שתיקה ורק ראש הסגל שלה, פיטר אלטמייר, ציין כי נבחנים כל הכיוונים, גם האפשרות שמדובר בפיגוע טרור. בתקשורת דווח כי מרקל כבר לא שהתה בברלין ביום שישי, אולם קיבלה עדכונים שוטפים על המתרחש ועל החקירה.



מתאבלים בזירת הירי במינכן, צילום: רויטרס
מתאבלים בזירת הירי במינכן, צילום: רויטרס



אתמול בצהריים כינסה מרקל ישיבת חירום של הקבינט הביטחוני עם ראשי שירותי הביטחון כדי לדון בירי במינכן ובפיגועי הטרור האחרונים, כולל התקפת הגרזן בתחנת הרכבת בוורצבורג ביום שני שעבר. רק לאחר סיום הישיבה, כ־20 שעות מאז החלה מתקפת הירי בסניף מקדונלד'ס ובמרכז הקניות אולימפיה, יצאה הקנצלרית לתקשורת. "אנחנו אחרי לילה של טרור. כולנו אבלים עם לב כואב על מי שלעולם לא ישובו לבני משפחותיהם", אמרה מרקל, ששיבחה את גילויי האחווה של תושבי מינכן ואת ההתנהלות של כוחות הביטחון. "אני מבינה את מי שניגשים כיום למקום הומה קהל מתוך תחושת חרדה בשל הפיגועים האחרונים בגרמניה ובצרפת. כוחות הביטחון הגרמניים הם המגנים הטובים ביותר של האזרחים. נעשה כל מאמץ להגן על הביטחון ועל החירות של כל התושבים בגרמניה", סיכמה הקנצלרית.



במהלך האירועים במינכן היו, כצפוי, פוליטיקאים שניסו לנצל את ההתקפה כדי לצאת נגד מדיניות הפתיחות של מרקל כלפי הפליטים. חבר מפלגתה של מרקל בעיר דרזדן, מקסימיליאן קרה, מיהר לצייץ: "אני עכשיו במינכן. זו חייבת להיות נקודת המפנה. תרבות הפתיחות קטלנית. זה נוגע למדינה שלנו!". לאחר שהתברר כי אין קשר לטרור האסלאמי או לבעיית הפליטים, מיהר קרה למחוק את הציוץ.