תקריות הירי בארצות הברית נמשכות. על פי הדיווחים שהגיעו מאוסטין, טקסס, מדינה שבה השימוש בנשקים פרטיים נפוץ מאוד, אדם, שזהותו עדיין לא ידועה, הגיע וירה במבלים במקום בשעות הלילה המאוחרות (ראשון), ולאחר מכן נמלט מהמקום. המשטרה אף התריעה על עוד זירה, כשבתחילה היה נראה כי מדובר באותו יורה, אך לאחר חקירה, התברר כי לא מדובר באותו אדם, ומרכז העיר נפתח שוב לתנועה. 

"האירוע החל בשעה 2:17, קיבלנו שיחות רבות על יריות באזור בלוק הפאבים באזור, והשוטרים הגיעו למקום, אישרו כי אכן היו יריות. 5 אנשים נפגעו, אישה בת 20, שמותה נקבע כבר במקום, עוד שתי נשים ושני גברים נפצעו באירוע, כשאחד מהם סירב להתפנות. לאחר מכן, ב-2:24, קיבלנו שוב מידע על ירי במוסך ביתי מקום קרוב לשם, ודיווחים כי אחד מהאנשים הוציא נשק, וירה על מישהו אחר. בגלל שהיו לנו שני אירועים, היתה הנחה כי מדובר באותו אירוע, אך לאחר חקירה התברר כי הם לא קשורים. באירוע השני, אזרחים השתלטו עליו מספר אנשים, והוא נוטרל", סיפר קצין המשטרה במסיבת עיתונאים, שנערכה בשעה 4:30 לפנות בוקר שעון אוסטין. 
 
המשטרה גם שיגרה מסר לציבור דרך הטוויטר וביקשה את עזרת המבלים שהיו באזור: "אבטחנו את הזירה, היו הרבה אנשים שהיו חלק מהזירה הזאת, ושלחו סרטונים. אנחנו רוצים לחקור את זה ולמצוא את היורה, אני מבקש שכל מי שמחזיק במידע, שיעביר אותו לרשויות. אנחנו יודעים שהיו אנשים ששמעו וראו דברים, זה חשוב מאוד לנו".

כאמור, אישה אחת, בשנות ה-20 לחייה, נרצחה במהלך האירוע, ועוד שלושה אנשים שנפצעו מהיריות וסובלים מפגיעות רבות פונו לבית החולים. 

 

"רצינו ללכת הביתה, ואז שמענו יריות"


האיש שצילם את הסרטון בו נשמעות היריות התראיין ל"סקיי ניוז" ואמר לאחר מכן: "כולם רצו לצאת מהבר, ללכת הביתה, שמעתי 5 יריות, ואז אנשים התחילו לרוץ כמו משוגעים, היינו מספר צעדים משם, והיתה אישה אחת שהיתה פצועה על המדרכה, כשעוד אחת היתה שרועה לידה, ניסו לעשות לה החייאה, אבל זה היה נראה כאילו היא מתה כבר. שמענו מאנשים שזה היה אדם שהגיע, ירה וברח. אנחנו לא יודעים מה קרה". 
 
"מותר למכור כאן אלכוהול עד 2 בלילה, וכולם יצאו מהמועדון בדיוק, ואז החל הירי. לא מדובר באיזור מיוחד של ברים של הקהילה הגאה או משהו כזה, מדובר על אזור מועדונים שיש בו חגיגות כל סופ"ש. אנחנו לא רגילים לאירועים כאלה כאן, לא כאן באזור. ברור שזה היה מכוון לכל מי שהגיע לבר".



זוהי התקרית הקטלנית השישית בחודשים האחרונים, כשרק אמש נהרגו שלושה בני אדם ואחד נפצע בתקרית ירי במסיבת בית של צעירים בעיר מוקילטיאו, צפונית לסיאטל. 

בתחילת החודש נרצחו שלושה בני אדם באירוע ירי שהתרחש בבית משפט בעיר דטרויט במישיגן שבארצות הברית. החשוד בירי, ככל הנראה מובל למשפט, הצליח להשיג כלי נשק ופתח באש לעבר הנוכחים באולם. בין ההרוגים שני סגנים של השריף והחשוד בירי שנורה למוות. בעקבות האירוע, המבנים הסמוכים למקום נסגרו, כך דווח בתקשורת המקומית. "משטרת מדינת מישיגן אבטחה את האזור והחלה בחקירת הירי שהחל אחר הצהריים", נמסר מטעם המשטרה.

בשבוע שעבר, נהרגו שני בני אדם, ו-17 נוספים נפצעו באירוע ירי שהתרחש במועדון הנוער "טין בלו" בפורט מאיירס שבמערב פלורידה, ארצות הברית, כשאדם חמוש שנסע במכונית פתח בירי ופצע עשרות בני אדם, חלק מהם נערים כבני 13 שהגיעו למקום כדי לחגוג את חופשת הקיץ.

פרטים נוספים מיד