ממשלת טורקיה ממשיכה להיפטר מחשודים בהתנגדות לשלטון. כלי התקשורת במדינה דיווחו היום (ראשון) כי כמעט 1,400 אנשי צבא פוטרו מתפקידם בגלל חשד לקשר עם פתהוללה גולן, איש הדת שמואשם על ידי אנשיו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן כמי שעומד מאחורי ניסיון ההפיכה במדינה לפני כשבועיים וחצי.



ההדחות הן עוד צעד בניסיון של ארדואן להכניס את הצבא, שנחשב לשומר החילוניות בטורקיה, תחת שליטת הממשל. אתמול הודיע הנשיא כי בכוונתו לסגור את האקדמיות הצבאיות ולהעביר את הכוחות המזוינים תחת פיקוד משרד ההגנה.



המהלך הוא חלק מהצעדים שנוקט ארדואן כדי להחליש ולרסן את כוחות הצבא, בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל לפני כשבועיים. ההודעה על המהלך באה שעות ספורות בלבד לאחר שהנשיא הודיע על שינויים נרחבים בכוחות הביטחון, שלפיהם המועצה הצבאית העליונה תכלול שרים בכירים, מה שאומר למעשה כי הפיקוד הצבאי העליון יכלול גורמים פוליטיים. המהלך נועד כדי להגביר את המעורבות שלהם בתוך הממסד הצבאי. 



מוקדם יותר השבוע, יותר מ-1,700 אנשי צבא שוחררו בבושת פנים, לאחר שלקחו חלק בניסיון ההפיכה, בהם 40% מהגנרלים והאדמירלים של הצבא. עם זאת, רמטכ"ל הצבא הושאר בתפקידו לאחר שהמועצה הצבאית העלינו החליטה שלט להדיחו. 



בשבוע שעבר טורקיה הודחו מתפקידם 88 עובדים של משרד החוץ כחלק ממבצע טיהור שמקיים נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, להענשת המעורבים והתומכים בניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה שבו מואשם איש הדת המוסלמי, פתהוללה גולן.