ארגון "חראקת חיזבאללה אל נוג'בה", הזרוע העיראקית של ארגון הטרור השיעי הודיעה היום (רביעי) כי שלחה 2,000 לוחמים לזירת הקרבות בעיר הסורית חלב, כדי לסייע לכוחותיו של הנשיא הסורי בשאר אל אסד להדוף את מתקפת כוחות המורדים, שהצליחו בשבוע שעבר לשבור את המצור שהטילו כוחות המשטר על העיר.



בציוץ ברשת טוויטר נאמר כי הארגון השיעי אסף כוח של 2,000 לוחמים עיראקים וכי הם נמצאים כרגע באתרי כינוס בסוריה לקראת המתקפה על העיר. בסרטון שפרסמה התנועה, נראים לוחמים המחזיקים בדגלי חיזבאללה מקיימים מצעד צבאי ועורכים אימונים בכלי נשק כבדים, ככל הנראה לאחר כניסתם לשטחה של סוריה.



לוחמי הזרוע העיראקית צפויים לחבור למאות לוחמי הארגון הלבנוני שכבר משתתפים בקרבות על העיר והצליחו להדוף את כוחות המורדים מאזורים מצפון לעיר. בשבוע שעבר ספגו הכוחות הנאמנים למשטר מכה קשה כשהמורדים הצליחו לשבור את המצור שהטיל צבאו של אסד על מזרח חלב במתקפה מאסיבית בכוחות משותפים לאורך חזית של יותר מ-20 קילומטרים.




ארגון "חראקת חיזבאללה אל נוג'בה" הוקם בעיראק בשנת 2013 ע"י משמרות המהפכה האיראניים במטרה להדוף מתקפה סונית על אוכלוסייתה השיעית של המדינה והוקמה על בסיס הדגם הלבנוני של מיליציה קטנה, ממושמעת ומאומנת היטב.

אך על אף השקעת הכספים האיראנית והשימוש במודל הלבנוני, לוחמי הזרוע העיראקית לא הצליחו לגלות את היעילות ורוח הלחימה של לוחמי הארגון הלבנוני ורבים מהם נהרגו, נפלו בשבי או ערקו מהקרבות. השימוש בלוחמים שיעים עיראקיים היווה בעבר אכזבה למשטרו של בשאר אל אסד ולבני בריתו האיראנים והרוסים וכעת לא ברור אם יצליחו הלוחמים של העיראקים של הארגון לספק את המפנה הנדרש למשטר בקרבות.

בתוך כך, רוסיה הכריזה היום של הפסקת אש יומית בת שלוש שעות בלחימה בעיר חלב בסוריה לצורך הגשת סיוע הומניטארי, החל ממחר. הגנרל סרגיי רודסקוי, בכיר במשרד ההגנה במוסקבה, אמר כי ההפוגה תתקיים כל יום בין 10:00 ל-13:00.

לדברי רודסקוי, "כל הפעולות הצבאיות, כולל תקיפות אוויריות וארטילריות ייעצרו בזמן הזה", ורוסיה, יחד עם הרשויות בסוריה, מוכנות לסייע לכל הארגונים המעוניינים לספק סיוע הומניטארי בבטחה לתושבי חלב. 

עוד אמר הגנרל הבכיר, כי ארגון ג'בהת פתח א-שאם, מחליפו של ארגון ג'בהת א-נוסרה, מחזיק כ-7,000 לוחמים דרומית מערבית לחלב כבר במשך שבוע ואליהם מצטרפים לוחמים נוספים. הוא הוסיף כי לחמושים יש טנקים, רכבי הסתערות, ארטילריה ורכבים עם נשק מורכב עליהם.