אירוע דקירה בשווייץ: שישה בני אדם נפצעו היום (שבת) באירוע דקירה ברכבת בעיר סנט גאלן. מפרטים ראשונים עולה כי גבר דקר נוסעים ברכבת וכן נשא חומר דליק לפני שנוטרל. המשטרה במחוז סנט גאלן דיווחה כי מדובר בתושב המדינה בן 27 שהיה חמוש בלפחות סכין אחת וכי הגבר הדוקר וכן הפצועים, פונו להמשך טיפול בבית החולים המקומי. שגרירות ישראל בברן מסרה כי  לא היו ישראלים במקום.



בהמשך משטרת שווייץ הגיבה על ההתקפה ברכבת בצפון המדינה ומסרה: "יתכן שמדובר בהתקפה על רקע רומנטי, התקפה על רקע טרור נראית מאוד לא סבירה". יחד עם זאת הדגיש דובר המשטרה כי הרשויות עדיין לא יודעות מה המניע מאחורי הפיגוע וכי הנסיבות נחקרות.



האירוע מגיע שבוע לאחר ששתי שוטרות בבלגיה הותקפו במצ'טה על ידי אדם שקרא "אללה אכבר". שתי שוטרות בעיר שרלרואה שבדרום בלגיה הותקפו על ידי אדם עם מצ'טה ונפצעו. כך אישרו במשטרה המקומית. התוקף צעק, לפי עדויות, "אללה אכבר". הוא נורה ונפגע, ולפי דיווח ברשות השידור הבלגית מת מאוחר יותר מפצעיו. לפי דיווח בסוכנות ידיעות רוסית המשטרה קראה לאזרחים באזור להסתגר בבתיהם. מאוחר יותר טענה סוכנות הידיעות הרשמית של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) שתקיפת המצ'טה בוצעה על ידי אחד מאנשי הארגון "בתגובה לתקיפות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בעיראק ובסוריה". הרשויות הפדרליות בבלגיה פתחו בבדיקה האירוע והודיעו כי התוקף היה גבר אלג'יראי בן 33, שחי בבלגיה מאז שנת 2012. עוד הוסיף משרד התובע הפדרלי כי המחבל, שנורה ונהרג במהלך ניסיון התקיפה, היה מוכר למשטרה הבלגית בגין עבירות פשיעה שונות שלא קשורות לטרור.



בנוסף, אתמול אירעה מתקפה על אתרי תיירות בתאילנד. סדרה של שישה פיצוצים לפחות התרחשה בדרום תאילנד בתוך 12 שעות והביאה למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של עשרות בשלושה מוקדי תיירות פופולריים. שני מטענים קטנים התפוצצו באי התאילנד פוקט, כך מסרה המשטרה התאילנדית. הפיצוץ הראשון אירע ליד תחנת משטרה וגרם לפציעתו של אדם אחד, אמר קצין משטרה בפוקט. הפיצוץ השני אירע כ-300 מטרים משם, כאשר איש לא נפגע. בתוך כך מעריכה המשטרה המקומית בתאילנד כי לא מדובר בפעולות טרור שבוצעה על ידי קבוצה מיליטנטית בינלאומית.