פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נהג המשאית כאמל דיאב (62) מהתאונה הקטלנית בצומת פורדיס, בגין שלוש עבירות של הריגה, נהיגה תחת השפעת סמים, חציית צומת באור אדום וגרימת חבלה של ממש. בתאונה זו נהרגו אנג'ליק נעים ז"ל (32), אולגה אשקר ז"ל (38) וקלואי נעים  בת השנתיים ז"ל, שהיו שתי אחיות ובתה של אחת מהן. כמו כן, נפצעו באורח קשה גם שני בני זוגן של האחיות שהיו עמן ברכב במהלך התאונה. 


מכתב האישום שהוגש באמצעות עורך הדין ענאן ע'אנם, עולה כי בליל התאונה נהג דיאב במשאיתו בכביש 4, מכיוון דרום לצפון. באותה העת בכביש 70 נהג רמזי אשקר ברכב פרטי, כשלידו ישב סעיד נעים. במושב האחורי מצד שמאל ישבה אנג'ליק נעים ז"ל, בצד הימני שבמושב האחורי ישבה אולגה אשקר ז"ל וביניהן, בכיסא בטיחות, ישבה קלואי נעים ז"ל, בתה של המנוחה אנג'ליק. כשהגיע הרכב של רמזי לצומת, הוא נעצר והיה הרכב הראשון בנתיב לסיעה ישר, הוא המתין עד שהאור ברמזור בדרך בכיוון נסיעתו התחלף לירוק.
תיעוד התאונה הקטלנית בכביש 4, ליד פורדיס

זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א


 


 

צרך סמים ונהג במהירות בלתי סבירה


דיאב נהג במשאיתו במהירות בלתי סבירה לכיוון הצומת עם כביש 70, סמוך כניסה לכפר פורדיס, לאחר שצרך סמים מסוג הרואין. כשהגיע לפני הצומת, המשיך בנסיעה רציפה למרות שהבחין שהרמזור בכיוון נסיעתו אדום. הוא חצה את הצומת באדום, ופגע עם חזית המשאית ברכב הפרטי, לאחר שהאור ברמזור בדרך בכיוון נסיעתו התחלף לירוק.

בעקבות התאונה, נהדף הרכב הפרטי למסלול הנגדי והחל להסתובב. תוך כדי כך המנוחה אולגה עפה מן הרכב והוטלה על הכביש. הרכב נעצר רק לאחר שפגע בחומה הנמצאת בצד הימני של המסלול הנגדי בכביש. הנאשם, שלא בלם את המשאית, המשיך בנסיעה ונעצר במרחק של כ- 180 מטרים ממקום התאונה. כאמור, כתוצאה ממנה נגרם מותן של אולגה, אנג'ליק, והתינוקת. כמו כן, נפגע הנהג רמזי ונגרמו לו פגיעות ראש, פגיעת חזה קשה ושברים. גם הנוסע סעיד נפגע בראשו, ונגרמו לו שברים בעצמות הפנים ובאף.  יש לציין כי גם היום, במועד הגשת כתב האישום, הנהג רמזי והנוסע סעיד עדיין מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה.

ביום התאונה הקטלנית נחשף תיעוד התאונה, בו נראה הרכב בו נסעו שלוש ההרוגות חוצה את הצומת, כשממול חוצה רכב אחר לאחר מספר שניות נראית המשאית מגיחה לתוך הצומת ופוגעת בעוצמה ברכב ואף גורמת לו להסתובב לעבר הנתיב הנגדי. 
 

הנהג: "לא חציתי באדום"



עוד בבוקר התאונה האריך בית המשפט את מעצרו של נהג המשאית, בעקבות חשד כי נהג תחת השפעה של סמים וחצה את הצומת ברמזור אדום. פרקליטו של הנהג, עו"ד מוחמד סביחאת, אמר  אז בבית המשפט: "מרשי משתתף בצערן של המשפחות", ואל מול אמירה זאת, אמר הנהג: "לא חציתי ברמזור אדום".

במהלך החקירה, המשטרה נטלה דגימת דם מהחשוד, על מנת לבחון האם אכן נסע תחת השפעת הסמים. מדובר בנהג לכאורה מקצועי, שבאמתחתו עבירות של צריכת סמים, אולם לדברי פרקליטו, עו"ד סביחאת, הוא מעולם לא הורשע בעבירות מסוג זה או במעורבות כזאת או אחרת בתאונה קטלנית. עוד הוסיף עורך הדין: "נפגשתי עם מרשי לפני הדיון והוא מכחיש בתוקף את חשדות המשטרה. לדבריו, הוא בטוח שחצה את הצומת ברמזור ירוק, וכי הרכב השני ככל הנראה היה זה שחצה את הצומת ברמזור אדום. זה נמצא כרגע בהליך בדיקה של החוקרים.


תאונת דרכים סמוך לפורדיס. צילום: דוברות מד"א