חיל האוויר הניגרי הודיע היום (שלישי) כי מנהיג ארגון הטרור בוקו חראם, אבו בכר שקאו, נפצע באורח אנוש במתקפה שבוצעה במעוז אסלאמיסטי בצפון מזרח המדינה. עוד טוען חיל האוויר בניגריה כי במתקפה נהרגו מספר בכירים בארגון. מטוסי הממשל הניגרי תקפו את הלוחמים בתוך יער סמביסה הנמצא במדינת מחוז בורנו בניגריה.



המתקפה בוצעה ביום שישי, כאשר היום אושרו פרטי האירוע. "המנהיג שלהם המכונה אבו בכר שקאו, ככל הבנראה נפצע אנושות", נאמר בהצהרה שפורסמה היום מטעם הצבא. יש לציין כי הצבא הניגרי כבר דיווח בעבר על מותו של שקאו, אולם לאחר מכן הוא הופיע בהצהרה מצולמת של הארגון, כשהוא ללא פגע. לאחר הדיווח היום לא נמסרה התייחסות מידית מהארגון. 



מנהיג ארגון בוקו חראם, צילום: רויטרס
מנהיג ארגון בוקו חראם, צילום: רויטרס



הארגון הקיצוני מתנגד לממשל בניגריה, שואף ליצור מדינה על טהרת האסלאם ולהפוך את חוקי השריעה לחוק המדינה. אחת הפעולות הידועות של הארגון היא חטיפת נערות. לפני עשרה ימים פורסם סרטון נוסף בו נראות כמה מ-200 מהתלמידות שנחטפו על ידי הארגון האסלאמיסטי. בסרטון, ניתן לראות את איש הארגון עומד ומאחוריו בסביבות ה-50 בנות לבושות בכיסויי ראש. לטענתו, חמש מהבנות נהרגו על ידי מטוסי הצבא הניגרי במהלך מתקפה על מתחם של המקום. האיש, שפניו טושטשו, הוסיף: "הם צריכים לדעת כי ילדיהם עדיין בידינו".



הבנות שמופיעות בסרטון נתפסו על ידי הקבוצה הבדלנית כאשר חמושים הסתערו על בית ספר תיכון בעיר צ'יבוק בניגריה. 276 בנות נלקחו בשבי על ידי החמושים ו-57 הצליחו להימלט במהלך החודשים שלאחר מכן, אולם הרוב נשארו נעדרות.



מדובר בסרטון השלישי של הבנות שיוצא לאור מאז שהן נתפסו לפני כשנתיים. התלמידות נחטפו על ידי ארגון הטרור באפריל 2014 ועורר את זעם העולם עם הקמפיין הזכור "bring back our girls" שצבר תאוצה וסחף אחריו רבים ברחבי העולם, כולל את האישה הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה.