מבצע מגן הפרת נושא פירות. כוחות המורדים הנתמכים על ידי סוריה הצליחו היום (ראשון) להשיג שליטה מלאה על קב הגבול בין סוריה לטורקיה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. ההתפתחות החשובה הושגה לאחר שכוחות המורדים גירשו את אחרוני החמושים של ארגון דאעש. על פי הדיווחים, המורדים השתלטו על השטח בין עזאז ליראבלוס.



מוקדם יותר היום, עברו טנקים ונגמ"שים טורקיים את הגבול לכיוון העיירה א-ראעי בפרברי חלאב המזרחיים. המטרה היא לתמוך במורדים החמושים מצבא סוריה החופשית במתקפה שלהם על ארגון דאעש. פרשנים ערביים מסרו, כי מדובר בצעד שמטרתו להביא לסיום את החלק השני במבצע "מגן הפרת", לאחר שהמורדים הנתמכים על ידי טורקיה השתלטו על כפרים רבים לאורך הגבול הטורקי-סורי. למורדים חסרים עשרה ק"מ על מנת להשתלט על כל קו הגבול בין שתי המדינות.



בתוך כך, מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם הגיעו לעיר האנגז'ו, שבסין על מנת לקחת חלק בוועידת ה-G20, כשגם נושא סוריה על הפרק. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, סבור כי המשבר במדינה המשוסעת ייפתר אך ורק באמצעים מדיניים. עוד אמר כי אפשר להילחם בהצלחה בטרור העולמי, אך הדבר מותנה במאמץ משותף של המדינות בעלות העניין. פוטין אמר את הדברים במפגש עם מנהיגי סין, הודו, ברזיל ודרום אפריקה. הנשיא הרוסי צפוי להיפגש גם עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. 



פערים גדולים בין ארה"ב לרוסיה


טרם הפגישה הטיל הנשיא האמריקאי ספק באפשרות השגת הסכם בין וושינגטון למוסקבה בעניין מלחמת האזרחים בסוריה ואמר כי הפערים בין הצדדים עדיין ניכרים. עם זה, הדגיש כי המאמצים להשגת הסכמות בעניין סיום מעשי האיבה בסוריה "נמשכים מסביב לשעון". שר החוץ האמריקאי, ,ג'ון קרי, ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב, מנהלים משא ומתן על הסכם כבר כמה שבועות. פקיד אמריקאי בכיר העריך כי בתוך שבוע ימים אפשר ששני שרי החוץ יכריזו על השגת הסכם להפסקת מלחמת האזרחים.



בינתיים, דיווחים סותרים יוצאים מגורמים רוסיים ואמריקניים בקשר להסכם בסוגיה הסורית. בעוד שמוסקבה הודיעה כי "ההסכם בין הצדדים הולך ומתקרב", חלק מהגורמים האמריקניים דווח על "השגת הסכם" וגורמים אחרים הכחישו את הדבר ואף הטילו את האשמה על רוסיה. עם זה, שליח ארה"ב לסוריה העביר מסר למורדים, לפיו "השגת ההסכם הולכת ומתקרבת".



סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר לעיתונאים כי ארצו וארה"ב קרובות להסכם בסוגיה הסורית. "אנו קרובים להסכם, אך הדיפלומטיה דורשת זמן ליישום", אמר, "אני לא חושב שיש סיבה להודיע על קריסת המגעים".



פגישה מעניינת נוספת נערכה בשולי הוועידה, כשהנשיא אובמה נועד עם מקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן ועם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. במוקד הדיון המשולש עמדה המלחמה נגד דאעש. 



זוהי פגישתו הראשונה של אובמה עם ארדואן אחרי ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה. בעקבות ניסיון ההפיכה הידרדרו מעט הקשרים בין וושינגטון לאנקרה, כשארדואן האשים במרומז את הממשל האמריקני בתמיכה בקושרים נגדו, ובראשם פתהוללה גולן הגולה בארצות הברית. גם המלחמה של אנקרה בכורדים מעיבה על היחסים בין שתי המדינות.