נשיא סוריה בשאר אסד מסכים למתווה הפסקת האש שהציגו ארצות הברית ורוסיה שיכין את הקרקע לשיחות שלום בין המשטר למורדים, כך מדווחת תחנת הרדיו אירופה החופשית, שציטטה את כלי התקשורת בסוריה. על פי ההסכם, שהציגו היום (שבת) שרי החוץ של שתי המעצמות, ג'ון קרי וסרגיי לברוב, הפסקת האש תחל ביום שני לפנות בוקר. במקביל הוחלט כי ארצות הברית ורוסיה יקימו מטה פיקוד משותף לתיאום הפעולות נגד דאעש בסוריה. 



מנגד, האופוזיציה הסורית אומרת כי הנשיא הסורי חייב לעזוב את תפקידו תוך חצי שנה ולאחר מכן תקום ממשלת מעבר. ריאד חיג'אב, הנושא והנותן הראשי של האופוזיציה, אמר כי במהלך התקופה תהיה ממשלה זמנית של חברים בכירים באופוזיציה, שתנהל את המדינה במשך שנה וחצי, בסופן יהיו בחירות. 



במסיבת עיתונאים בז'נבה אמר קרי כי "הממשל והאופוזיציה יצטרכו לעמוד בהתחייבויות שלהם". על רקע זה הבהירה האופוזיציה בסוריה כי היא מוכנה לעמוד בתכנית בתנאי שהממשל בסוריה "יראה את רצינותו". לברוב הבהיר כי המתווה הוצג לממשלת סוריה והיא "מוכנה למלא אותם".



ההסכם כולל גם הבטחת גישה להעברת סיוע הומניטרי. "הפסקת הלחימה מחייבת גישה לכל האזורים הנצורים שקשה להגיע אליהם, כולל חאלב", אמר קרי.



שבעה ימים לאחר הפסקת האש, כאמור, יוקם מטה פיקוד משותף נגד דאעש. לברוב הבהיר כי מטרתו תהיה "להפריד בין הטרוריסטים לאופוזיציה המתונה בסוריה". לדברי שר החוץ הרוסי ייערכו תקיפות אוויריות משותפות של ארצות הברית ורוסיה . "הגענו להסכמה לגבי אזורים בהם ייערכו תקיפות", אמר לברוב שהבהיר כי חיל האוויר הסורי יפעל באזורים אחרים.



קרי ולברוב הבהירו כי בכוחה של התכנית לסלול את הדרך לסיום הלחימה בסוריה. לדברי קרי התכנית מרחיקת לכת ותאפשר קיום של משא ומתן דיפלומטי בסוריה. שליח האו"ם לסוריה, סטפאן דה מיסטורה, ברך על ההסכם ואמר כי האו"ם יבצע את כל המאמצים כדי לאפשר אספקת סיוע הומניטרי.



עם זאת, למרות ההכרזה, ההרג במדינה נמשך. שעות לאחר מסיבת העיתונאים של קרי ולברוב, מטוסי קרב, ככל הנראה רוסיים, תקפו שוק הומה אדם בעיר אידליב, שנמצאת בשליטת המורדים, והרגו 25 בני אדם ופצעו עשרות נוספים. 



גם בחאלב נמשכת שפיכות הדמים. על המארגון הסורי לזכויות אדם, עשרה בני אדם נהרגו מפגיעת חביות נפץ שהופלו על ידי מסוקים של צבא סוריה במזרח העיר הנשלט על ידי המורדים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו עיירות של המורדים בצפון המדינה לאורך קווי אספקה חשובים.