שלטונות אלג'יריה הודיעו אתמול (שישי), על ביטול ספר הגיאוגרפיה שנלמד בבתי הספר, לאחר סערה ברשתות החברתיות. הסיבה: באחד העמודים בהם רואים את מדינות העולם נכתב "ישראל" ולא "פלסטין". התקשורת המקומית ציטטה מקור במשרד החינוך שאמר כי "לאחר שעלינו על טעות בספר כיתות ז' שהודפס בבית הדפוס הלאומי, החליט המשרד לבטל את הספר, ולבקש מההוצאה לאור לתקן את הטעות". בהודעת המשרד נאמר, כי "נפתחה חקירה מקיפה בעניין, מאחר ובעתוק המאושר לא נכלל השם ישראל".



בתקשורת האלג'יראית נאמר, כי בשבוע האחרון נחשפה "הטעות", כאשר בעמוד 65 של הספר התפרסמה מפה של "עשרת האזורים המאוכלסים ביותר בעולם". פעילים ברשתות החברתיות מחקו את מדינת ישראל מהמפה, ובמקומה שמו פלסטין לאורך המפה שעל הספר. אחדים מהם קראו "לקרוע לגזרים את הספר", ואחרים כתבו: "פלסטין קו אדום – יש לבוא חשבון עם מי שעשה את הטעות החמורה הזו". חלק מהאזרחים קראו לפתוח בחקירה נגד שרת החינוך עצמה, ואף האשימו את השלטונות "בניסיון לנרמל את היחסים עם הישות הציונית".



לפני כחודש התרחשה סערה דומה בצ'כיה, סביב בירת ישראל. שגרירות פלסטין הגישה תלונה למשרד החינוך הצ'כי על אטלס הנלמד בבתי ספר מקומיים בו מופיעה ירושלים כבירת המדינה, כך פורסם לפני כשבוע בעיתון "הפראג דיילי מוניטור". שגריר פלסטין לפראג, חאלד אלאטרש, אמר כי התלונה הוגשה לאחר שפלסטינים בצ'כיה הציגו בפניו את ספרי הלימוד.



אלאטרש טען בזמנו כי לא רק שהמפות לא מקובלות מנקודת מבט פלסטינית, אלא הן גם לא הולמות את החוק הבינלאומי ולא את העמדה הרשמית של האיחוד האירופי. דוברת משרד החוץ הצ'כי אירנה ולנטובה התייחסה אז לנושא ביומון צ'כי ואמרה כי "רפובליקת צ'כיה לא מחשיבה את מזרח ירושלים כחלק ממדינת ישראל. מדינות האיחוד כולל הרפובליקה הצ'כית, רואות את ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות, כלומר מדינת ישראל ומדינת פלסטין".



הוצאת הספרים שוקרט, שפרסמה את האטלס, תכננה לאחר פרסום העניין לציין את תל אביב כבירת ישראל במקום ירושלים. מנהלים בהוצאה תיארו אז את האטלסים בהם ירושלים הופיעה כעיר הבירה של ישראל כטעות שפספסו אותה. לאחר מאמצים של משרד החוץ נמסר כי לא יחול כל שינוי בספרי הלימוד וירושלים תמשיך להופיע כבירת המדינה.