משטרת ניו ג'רזי פוצצה חבילה חשודה ליד תחנת הרכבת בעיר אליזבת'. התקרית אירעה לאחר שארצות הברית זועזעה בשלוש התקפות בסוף השבוע, כולל פיגוע במוצאי שבת במנהטן בניו יורק שבו נפצעו 29 בני אדם ואירוע דקירה בקניון במינסוטה שבו נפצעו תשעה. היום (שני) שני עובדי פינוי אשפה זיהו את המטען בתוך פח האשפה ודיווחו למשטרה לאחר ש"ראו חוטי צינור". חבלני המשטרה זיהו שמדובר במטען לאחר שנשמע זמזום במכשיר לאיתור מטעני חבלה וקבעו כי ישנו חשש ל"פצצה חיה" ומיד אחר כך היחידה לסילוק פצצות של ה-FBI הגיעה לזירה.





בעקבות הנטרול המכוון, שבוצע על ידי הרובוט המשטרתי, נשמע פיצוץ עז באזור. דובר ה-FBI בניוארק, מייק וויטקר, מסר כי סוכני היחידה היו מודעים למצב בעיר אליזבת', "אנחנו מגיבים עם שותפים נוספים בגורמי אכיפת החוק המקומי שלנו", הוסיף, וסרב למסור פרטים נוספים.




פיגוע דקירה בקניון במינסוטה



מדובר באירוע שלישי ביומיים האחרונים שמתרחש בארצות הברית. אתמול, אירע פיגוע דקירה בקניון במינסוטה. ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) מסר כי תומך שלו ביצע את המעשה כשהוא פצע שמונה בני אדם בקניון "Crossroads Mall". בהודעה נמסר כי "המוציא לפועל של פיגוע הדקירה במינסוטה אתמול היה חייל של המדינה האסלאמית שביצע את הפעולה בתגובה לפנייה למקד פגיעה באזרחים של מדינות הקואליציה הצלבנית".



הקניון שבו אירע פיגוע הדקירה במינסוטה. צילום מסך
הקניון שבו אירע פיגוע הדקירה במינסוטה. צילום מסך



המפגע, שלבש מדי חברת אבטחה פרטיים, דקר שמונה בני אדם לפני שנורה למוות על ידי קצין משטרה, כך מסרו רשויות הביטחון במינסוטה. עדי ראייה מסרו כי האיש נכנס אל הקניון והשמיע קריאה לאללה, כמו כן, הוא ביקש לוודא האם ישנם מוסלמים נוספים בזירה לפני שהוא תוקף, כך מסרה המשטרה בהצהרה.