לאחר שעות של מתיחות בארצות הברית, שכללו מצוד משטרתי נרחב ותבהלה רבה בקרב התושבים, נעצר הערב (שני) אחמד חאן רחמני, אמריקאי בן 28 החשוד בהנחת שמונה מטענים בניו יורק ובניו ג'רזי במהלך סוף השבוע, שני אירועים בהם נפצעו 29 בני אדם. גורמים רשמיים אישרו כי החשוד נעצר בלינדן שבניו ז'רזי, בתום קרב יריות מול כוחות המשטרה. מעצרו הדרמטי של החשוד הגיע לאחר שהמשטרה פרסמה התראה סלולרית למיליוני התושבים באזור, וביקשה מהם להיות ערניים ולהיזהר מפני החשוד, אשר תואר כ"חמוש ומסוכן".



בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס בנאום שנשא לשני האירועים ואמר: "אנחנו אסירי תודה שלא היו הרוגים, ואני רוצה לאחל איחולי החלמה לפצועים ולשבח את אנשי כוחות הביטחון בניו יורק ובניו ג'רזי, שהבטיחו שאנשים רבים לא נפגעו. הם שמרו על הביטחון של הקהילה שלנו". 



לדבריו של הנשיא האמריקאי, "חשוב שנמשיך להקפיד על זהירות וכל פעם שרואים משהו חשוד עלינו להודיע למשטרה. חשוב כעת להעניק ל-FBI את האמצעים לבצע חקירה לגבי האירועים האחרונים". עוד ציין הנשיא כי "המתקפה בקניון במינסוטה לא נראית קשורה לאירועים בניו יורק ובניו ג'רזי". 





כוחות החירום בניו יורק לאחר הפיצוץ. צילום: רויטרס




ההודעה על המצוד אחר המחבל שנתפס היום שוחררה לאחר שתרמיל המכיל חמישה מכשירים החשודים כמטענים אותר ליד תחנת הרכבת אליזבת בניו ג'רזי. הפיצוץ אירע כאשר רובוט משטרתי ניסה לנטרל את המטענים שהונחו במקום, חבלני המשטרה זיהו שמדובר במטען לאחר שנשמע זמזום במכשיר לאיתור מטעני חבלה וקבעו כי ישנו חשש ל"פצצה חיה". מיד לאחר מכן, היחידה לסילוק פצצות של ה-FBI הגיעה לזירה. 
כזכור, באירוע בניו יורק, שעל פי החשד רחמני מעורב בו, נפצעו 29 בני אדם. אף אחד מהנפגעים לא הוגדר כסובל מפציעה מסכנת-חיים. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, אישר אמש כי הפיצוץ הוא אכן אירוע טרור, זאת לאחר ששררה אי וודאות בנושא במשך זמן מה. עם זאת, הוא מסר כי אין לו קשר לארגוני טרור בינלאומיים. המושל אמר כי נגרם נזק משמעותי ו"היה לנו מזל שלא היו הרוגים".