לאחר שצבא אסד הודיע כי יפסיק לכבד את הפסקת האש שהתקיימה במדינתו, נרשמו הלילה (שלישי) הפצצות משמעותיות בחאלב שבסוריה. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי שיירות סיוע שהעבירו ציוד הומניטרי הופצצו על ידי מטוסים רוסים או סורים. האירוע נמצא בבדיקת האו"ם והצלב האדום, ובהודעה מטעם האו"ם נמסר כי לפי הערכתם, 18 מתוך 31 משאיות הסיוע נפגעו מהמתקפה. המשטר הסורי טרם נטל אחריות על ההתקפות האוויריות
דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי, הביע זעזוע על הפצצת שיירת הסיוע שהייתה בדרכה לחלאב. "היעד של השיירה היה ידוע לממשל הסורי ולרוסיה, ובכל זאת האנשים הללו נהרגו כשהם מנסים להעביר סיוע לעם הסורי". עוד אמר קירבי: "אנו נעלה את הנושא מול רוסיה, ונשקול את המשך שיתוף הפעולה מולה לאור ההפרה המזעזעת הזאת".





"נגעלים מהמצב"


פקידי האו"ם וגורמים בארצות הברית גינו בתוקף את התקרית. הנציג המיוחד של האו"ם לסוריה, סטפאן דה מיסטורה, מסר: "זעמנו על ההתקפה האדירה הזאת. שיירת הסיוע הובלה לאחר הליך אורך של הכנות על מנת לסייע לאזרחים הבודדים". גם סטיבן אובריאן, ראש ארגון הסיוע של האו"ם, אמר כי הוא "נגעל" מהמצב וכי אם יימצא שעובדי הסיוע הותקפו בכוונה, ניתן יהיה להגדיר את ההתקפה כפשע מלחמה".
גורמים המזוהים עם האופוזיציה במדינה, פרסמו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים המתעדים לכאורה את הנזק שנגרם מהתקיפות, אך לא ברורה המהימנות שלהם. . על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, עשרות מתנדבים הקשורים לשינוע הסיוע נהרגו בתקיפה.  עד כה, לפחות 32 בני אדם נהרגו במהלך התקיפות שבוצעו במהלך הפסקת האש באזור. כאמור, תקיפות אלה מגיעות שעות ספורות לאחר ששלטונות סוריה הכריזו כי הפסקת האש השברירית תמה.  

 
התמונות שפורסמו ברשתות החברתיות מאזור הפגיעה. צילום מסך

 
התקפה באזור מגורים במלחמה בסוריה. צילום ארכיון:רויטרס