מארגני "משט הנשים" לעזה פתחו במגבית המונים. זאת בניסיון לגייס 70,000 דולר לצורך רכישת ספינה חדשה במקום ספינת המשט "אמאל", שהושבתה בעקבות תקלה מסתורית במנוע ועוגנת לצורך שיפוצים בנמל ברצלונה. במנוע של "אמאל", שעמדה להפליג מנמל ברצלונה לעזה, התגלה כשל חמור בעת שהייתה כבר בלב ים והיא נאלצה לשוב על עקבותיה. לאחר בדיקה נקבע כי לא תוכל להמשיך בהפלגה.



בהודעת מארגני המשט נאמר כי "לרוע המזל, בעקבות תקלות בלתי צפויות במנוע, הספינה אמאל לא תוכל להפליג לעזה. אנו מבקשים על כן את עזרכתם בגיוס סכום של 66,848 דולר לצורך רכישת ספינה אחרת שתפליג לעזה בעקבותיה של הספינה זיתונה, במטרה לפרוץ את המצור הישראלי על עזה".


עד כה הצליחו המארגנים לאסוף רק 1,365 דולר. המתרימים הודיעו כי אם הכסף שייאסף לא יספיק לרכישת ספינה חדשה, הוא יועבר לפעילי "משט החירות" בשוודיה כדי לסייע במימון משט נוסף בעתיד.



בינתיים מתכוונת זיתונה להפליג היום מקורסיקה לעבר נמל מסינה בסיציליה, התחנה האחרונה בטרם תפליג לעבר נמל עזה. הספינה הפליגה בתחילת השבוע מברצלונה כשעל סיפונה 13 נשים ובהן יהודית אילני, יועצת התקשורת של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת). מארגני המשט מתכננים כי זיתונה תגיע לאזור עזה בעוד כשבועיים. משתתפות במשט העריכו כי ישראל תנסה לבלום אותו בכוח והביעו תקווה כי לא יהיו עימותים בינן לבין חיילי צה"ל.



ישראל בינתיים מתעלמת מהמשט ודובר משרד החוץ נמנע מלהתייחס אליו פומבית. עם זאת אמרו גורמים בירושלים כי ישראל תפעל בדרכים שונות כדי למנוע את הגעת המשט לחופי עזה. על פי ניסיון העבר, בעת הגעת ספינות משט לאזור קפריסין, הן נתונות למעקב ופיקוח של מטוסי תצפית של חיל האוויר הישראלי ולמעקב של ספינות חיל הים.