שלושה ימים לאחר שהפסקת האש בסוריה קרסה, ההפצצות של כוחות אסד על העיר חלב המשיכו במהלך הלילה בעצמה עזה והובילו למותם של כ-45 הרוגים. מדובר באחת ההפצצות הקשות ביותר שבוצעו בחודשים האחרונים על העיר, שידועה הייתה במצב ההומניטרי הקשה בה. 

"זו הייתה התקיפה הכי חזקה עזה שארעה פה מזה זמן רב, והיא ארעה באזור שלא ראינו בו הרבה לחימה לאחרונה", נמסר מהמרכז הסורי לזכויות אדם. "לא היה נשק אחד שהם לא השתמשו בו", אמר נציג פוליטי של כוחות האופוזיציה בעיר.
שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי דרש אתמול מרוסיה וממשלת סוריה לעצור באופן מיידי את ההתקפות באזורי קרב, במטרה אחרונה להציל את הפסקת האש ו"לצאת מהטבח והקטל". 

נושאת המטוסים הרוסית. צילום: ויקיפדיה

רבות מהתקיפות שמבוצעות עבור צבא סוריה נעשות על ידי הכוחות הרוסיים הנמצאים במקום. ביום רביעי הודיעה רוסיה כי היא שולחת את נושאת המטוסים היחידה שברשותה לים התיכון, לשימוש הקרבות במדינה. 
 
על פי מקורות במשרד הביטחון הרוסי, נושאת המטוסים תשתתף בתקיפות נגד חמושים בסוריה, וצפויה להיות במשימה זאת לפחות שלושה חודשים. יש לציין כי מדובר במהלך חריג של הרוסים, שמצביע על המשך מעורבות בלחימה לצידו של הנשיא המכהן, בשאר אסד, שכן זוהי נושאת המטוסים היחידה שיש לרוסיה, בניגוד לארצות הברית שמחזיקה 10 כאלה.