ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש עם שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, ביום ראשון בניו יורק, כך אמרו היום (שבת) גורמים רשמיים לרשת NBC. הפגישות המתוכננות עם המועמדת הדמוקרטית ועם יריבה הרפובליקני, יתקיימו בראשיתו של שבוע מכריע במערכת הבחירות האמריקנית, כשיום לאחר מכן צפויים שני המתמודדים להיפגש לעימות הנשיאותי הראשון באוניברסיטת הופסטרה בלונג איילנד.



על רקע היחסים המתוחים של נתניהו עם הנשיא המכהן, ברק אובמה, ולאחר שבשנת 2012 הואשם ראש הממשלה בתמיכה ביריב ברפובליקני של אובמה, מיט רומני, נתניהו נזהר מגילויי תמיכה מובהקים במערכת הבחירות הנוכחית.



ראש הממשלה נתניהו וטראמפ היו אמורים להיפגש בחודש דצמבר האחרון לאחר שהמועמד הרפובליקני הצהיר כי יגיע לביקור בישראל. עם זאת, הנסיעה בוטלה יממה לאחר ההצהרה. טראמפ צייץ אז בטוויטר כי יגיע להיפגש עם נתניהו, לאחר שייבחר לנשיא.



"נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים"


בתוך כך, נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, נפגשו אתמול בניו יורק שם התייחס קרי למהלך אחרון של ארצות הברית בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. קרי אמר כי עד נובמבר "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים".



נתניהו וקרי. צילום: לע"מ
נתניהו וקרי. צילום: לע"מ



"קיימות דאגות רציניות בנוגע לביטחון האזור", אמר קרי לאחר הפגישה "הצורך ביציבות ובהגנה על ישראל וארצות הברית נמצא בעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל. אנחנו מקווים למצוא דרך לנצל את הידידות שלנו כדי לקדם את מה שאנחנו חושבים שבעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל, וגם כדי לקדם מערכות יחסים באזור".



"אני מצפה להמשיך את השיח בינינו. אנחנו מדברים כמעט כל יום, אבל תמיד חשוב לדבר ישירות על קידום שלום ויציבות עם שכנינו באזור". קרי הסכים עמו לגבי הפגישה עם אובמה, ואמר כי "הפגישה עם הנשיא היתה קונסטרוקטיבית מאוד". הוא הוסיף: "אני חושב שהגודל והמבנה של הסכם הסיוע, שמספק מחויבות ביטחונית ארוכת טווח, מהווים הצהרה מדהימה על הידידות בין ישראל וארצות הברית".