אסמה אסד, אשתו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, אמרה בראיון היום (שלישי) כי יריבי בעלה הציעו לה לברוח מסוריה העקובה מדם במטרה לערער את ביטחונו. לדבריה היא לא עזבה את הארץ מאז שהחלה המלחמה. בראיון באנגלית לתקשורת הרוסית אסמה אסד לא פירטה מי בדיוק הציע לה את ההצעה, אך סיפרה כי לא מדובר בסורים וכי הצעתם הייתה "מטומטמת". 



"הייתי פה מאז ההתחלה ומעולם לא חשבתי להיות במקום אחר", אמרה אסד, אם לשלושה שנולדה בלונדון ובעבר הייתה בנקאית השקעות. "הציעו לי לעזוב את סוריה, למעשה לברוח ממנה. ההצעה כללה הגנה עליי ועל ילדי ואפילו ביטחון פיננסי. לא צריך להיות גאון כדי להבין מה האנשים האלה רצו. מדובר בניסיון מכוון לפגוע בביטחון של הציבור בנשיא".



המורדים מסרבים לסגת מחלב


בתוך כך, ארגוני האופוזיציה בסוריה הודיעו היום כי הם דוחים את הדרישות לנסיגת הלוחמים מחלב, לאחר שרוסיה הודיעה על הפסקת התקיפות, כדי לבדל את לוחמי "ג'בהת פאתח א-שאם" וארגוני טרור אחרים מהאופוזיציה למשטר אסד. מוקדם יותר דווח, כי בעיר נהרגו הלילה עשרות בני אדם בהפצצות של מטוסי המשטר ומטוסי רוסיה. רשת "אל-ג'זירה" דווחה כי ביממה האחרונה נהרגו בחלב ובסביבתה 115 בני אדם. מספר ההרוגים עלול לעלות משום שרבים עדיין לכודים בהריסות הבתים שקרסו בהפצצות.



צבא רוסיה הודיע אמש שהפסקת אש לשמונה שעות תוכרז בחלב ביום חמישי. ארצות הברית, האו"ם והאיחוד האירופי בירכו על ההודעה, אולם הסבירו כי זמן זה לא יספיק לסיוע הומניטרי לתושבים. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אמר בכינוס של המטכ"ל הרוסי, כי מומחי צבא מהמדינות המשתתפות בשיחות ז'נבה יחלו מחר לדון בדרכים לבדל את האופוזיציה מארגוני הטרור. אולם, ארגוני האופוזיציה דחו את ההצעה. זכריה מלאחפג'י, הממונה על מדיניות קואליציית "פאסתקם" הדגיש, כי מדובר ב"המורדים דוחים את היציאה מהעיר, ורואים בה כניעה". ואילו המנהיג בתנועת "חופשיי שאם" האסלאמית, אל-פארוק אבו באכר, אמר כי "אין טרוריסטים בחלב. לוחמי האופוזיציה ימשיכו להילחם, כדי להגן על האזרחים עד לנפילת המשטר".