נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הלילה (שני) כי נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, אישר בפניו כי ברצונו לתקן את מערכת היחסים בין שתי המדינות. "הנשיא הנבחר אישר בפניי כי הוא מעוניין לשקם את מערכת היחסים הרוסית- אמריקאית. אמרתי לו שדעתי זהה". את הדברים נשא פוטין בוועדת APEC, הגוף לשיתוף פעולה אזורי באסיה והאזור האוקיינוס השקט.



כשדיבר על נצחונו של טראמפ אמר שמוסקבה תראה האם הצהרותיו של טראמפ יהיו תואמות למדיניות הבית הלבן. לגבי פגישה עתידית בינהם, אמר פוטין כי שניהם מעוניינים בכך אך טרם נקבע תאריך.



בהמשך התייחס לפגישתו עם הנשיא היוצא, ברק אובמה, שהתרחשה גם היא ב-APEC, שכנראה הייתה גם הפגישה האחרונה בינהם. אובמה סיפר כי במסיבת עיתונאים כי ארה"ב מודאגת מאוד משפיכות הדמים בסוריה וכי יש צורך בהפסקת אש ובשינוי פוליטי. "כרגיל הייתי כנה ואדיב אבל ברור מאוד לגבי השוני במדיניות שלנו".



פוטין לעומת זאת היה אישי יותר: "למרות שהדיאלוג בינינו לא היה פשוט - למען האמת, היה קשה לעבוד יחד - תמיד כיבדנו את העמדות זה של זה, וגם זה את זה. אמרתי לו שנשמח לראות אותו ברוסיה מתי שירצה, אם הוא יהיה מעוניין". במהלך ועידת העיתונאים עוד ציין כי הודה לאובמה "על שנים של עבודה משותפת".



לשניים אכן היו יחסים לא פשוטים. בשבוע שעבר אמר אובמה כי הוא הזהיר את פוטין לגבי השלכות של התקפות הסייבר המיוחסות לרוסיה בזמן הבחירות בארה"ב.