ממשלו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לא ייזום פעולות חקירה חדשות בנוגע לפרשת הדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון או בנוגע לטענות סביב "קרן קלינטון". כך אמרה היום (שלישי) מי שהייתה מנהלת הקמפיין של טראמפ, קליאן קונווי. ההחלטה של מטה טראמפ באה בניגוד לטענות שונות שלו לאורך הקמפיין, במהלכו הכריז שכשייזכה בבחירות יימנה תובע מיוחד שיחקור את קלינטון וש"יכניס אותה לכלא".  



"אני חושבת שהנשיא הנבחר, ראש המפלגה, אמר עוד לפני ההשבעה שלו שהוא לא יגיש תלונות בעניינים האלה, ושזה מסר מאוד ברור שיכתיב את הטון", אמרה קונווי בראיון ל-MSNBC. "קלינטון עדיין צריכה להתמודד עם העובדה שרוב האמריקאים לא מוצאים אותה אמינה או כנה, אבל אם דונלד טראמפ יכול לעזור לה להירפא, אז אולי זה דבר טוב". הדברים של ראש הקמפיין באים לאחר שטראמפ הודיע בעצמו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אמר את הדברים על קלינטון "בלי להקדיש מחשבה רבה",



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


הטענות של טראמפ בנוגע לתיקים של קלינטון, אותם סגר ה-FBI ללא כל ממצאים פליליים, עוררו סערה גדולה בארצות הברית ונראו כהפרה של הנוהג הדורש הנשיא לא ישתמש במוסדות הפוליטיים עליהם הוא שולט כדי לרדוף את יריביו הפוליטיים. כזכור, במהלך העימות הנשיאותי השני בין השניים אמר טראמפ באימפולסיביות כי יימנה תובע מיוחד שיחקור את ענייני קלינטון. הקריאה "לכלוא אותה" (Lock her up) הפך לאחת מהקריאות המזוהות שנשמעו שוב ושוב בעצרות של המועמד הרפובליקני.