נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, העניק הלילה (רביעי), בפעם האחרונה את מדליית החירות הנשיאותית. המדליה, שהיא אחד משני העיטורים האזרחיים הגבוהים ביותר בארצות הברית, הוענקה ל-21 אנשים, ביניהם תפקידה להכיר ב"תרומה משובחת במיוחד לביטחון או לאינטרס הלאומי של ארצות הברית, שלום עולמי, לתרבות או יוזמות ציבוריות או פרטיות אחרות". מספר המדליות שהעניק במהלך כהונתו הוא הגבוה ביותר מבין נשיאי ארצות הברית.



אובמה, שידוע כחובב ספורט, הודה שהתרגש "כמו ילד" להעניק את המדליה למייקל ג'ורדן. הוא התקשה מעט להניח את המדליה על צווארו של קארים עבדול ג'באר, אשר מתנשא לגובה של 2.18 מטרים.



אובמה מעניק מדלית החירות הנשיאותית לקארים עבדול ג'באר. צילום: רויטרס, קרלוס ברייה



משבר נמנע כאשר הותרה כניסתה של הקומיקאית אלן דג'נרס, שקיבלה את המדליה על פעילותה למען הקהילה הלהט"בית בארצות הברית, למרות שזו שכחה את תעודת הזהות שלה בבית.





דג'נרס, לסבית מוצהרת, קיבלה את המדליה על פעולותיה למען הקהילה הגאה. לאחר קבלת המדליה היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אובמה העניק לי את מדליית החירות הנשיאותית. מקווה שזה מגיע עם תעודת זהות - כי אני לא יודעת איך אני אוכל לחזור הבית".





בנוסף לדג'נרס, ג'ורדן ועבדול ג'באר, זכו במדליה גם שחקני הקולנוע רוברט דה נירו וטום הנקס, ומנכ"ל מייקרוסופט לשעבר, ביל גייטס, ורעייתו מלינדה.





ביוני 2012 העניק אובמה את המדלייה לשמעון פרס ז"ל, שכיהן באותה תקופה נשיא מדינת ישראל.