הנשיא הנבחר דונלד טראמפ צפוי לשוב היום (שני) למשרדיו במנהטן ולחדש את השיחות על הרכב הממשל החדש שלו, אולם התברר כי גם במהלך חופשת חג ההודיה עדיין ניסה נשיא ארה"ב הנבחר לפתור את סוגיית מזכיר המדינה הבא ואפילו התייעץ עם חברים במועדון הנופש שלו בפלורידה. טראמפ בילה את חופשת חג ההודיה במועדון מאר א-לאדו שבעלותו בפאלם ביץ', שם קיים ארוחה חגיגית עם חלק מבני משפחתו.



לפי ה"ניו יורק פוסט", השאלה במי לבחור למזכיר המדינה הבא – מיט רומני או רודי ג'וליאני – כה הטרידה את הנשיא הנבחר, שהוא החל להיוועץ גם בחברי המועדון בחדר האירוח של האתר. "דונלד הסתובב ושאל את כולם את מי הם חושבים שהוא צריך למנות בתור מזכיר המדינה שלו", סיפר גורם ששהה במקום. "הייתה הרבה ביקורת על רומני, והרבה אנשים מחבבים את רודי. היו גם אנשים רבים שדיברו בטובתו של ג'ון בולטון (השגריר לשעבר באו"ם).



אתר החדשות דה היל דיווח כי ברשימת המועמדים המצומצמת לתפקיד הדיפלומט מספר אחת מופיע גם שם מפתיע: חברת בית הנבחרים הדמוקרטית מהוואי טולסי גבארד, שהתפטרה בפברואר האחרון מתפקיד סגנית יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה, על מנת לתמוך במועמדותו של הסנאטור ברני סנדרס. גבארד, ששירתה במשמר הלאומי של הוואי ואף התנדבה לשני סבבים בעיראק, נחשבת למתנגדת בולטת להתערבות האמריקאית בסכסוכים ברחבי העולם, בדומה לעמדתו של הנשיא הנבחר, ובשבוע שעבר הם נפגשו ושוחחו על המלחמה בסוריה ועל המאבק בטרור.



יזכה במינוי הנכסף? רודי ג'וליאני, צילום: רויטרס
יזכה במינוי הנכסף? רודי ג'וליאני, צילום: רויטרס



מי שינה בגוגל את "מגדלי טראמפ" ל"מגדלי פסולת"?


בימים האחרונים טראמפ תוקף בחריפות את הסכמתה של מדינת וויסקונסין לקיים ספירה מחודשת של הקולות בעקבות בקשתה של מועמדת הירוקים בבחירות ג'יל סטיין, שאליה הצטרף גם המטה של הילרי קלינטון, בטענה לאי סדרים בהצבעה במדינת המפתח, שבה ניצח הנשיא הנבחר באופן מפתיע.


"העם דיבר והבחירות נגמרו והילרי קלינטון עצמה אמרה בליל הבחירות, בנוסף לכך שהיא בירכה אותי, כי 'אנחנו חייבים לקבל את התוצאה ולהביט אל העתיד'", אמר טראמפ בשבת בלילה וכינה את הספירה "מגוחכת". "הספירה המחודשת הזו היא הונאה מצד מפלגת הירוקים עבור בחירות שכבר יש בהן מפסידה".



סטיין עצמה דחתה את ביקורתו של טראמפ, כולל טענתו כי היא לקחה לכיסה את הכסף שגייסה. "לידיעתו, כל הכסף שגויס הולך לחשבון מיוחד ומופרד כדי שניתן יהיה להוציא אותו רק לצורך הספירה מחדש", אמרה לרשת CNN. "אולי הוא יוצר את העובדות שלו כפי שהוא עשה לא פעם בעבר. הוא בעצמו אמר שאלה בחירות מוטות אלא אם הוא ינצח בהן".



בעניין נוסף, בשבת בלילה הופיע במפתיע הכיתוב "מגדלי פסולת" (Dump) בתיאור של מגדל טראמפ בשדרה החמישית במנהטן באתר המפות של גוגל, וכך גם במלון של טראמפ בכיכר קולומבוס. עדיין לא ברור מה גרם לשינוי, שתוקן כעבור כמה שעות, אולם לא מעט גולשים צחקו על כך ואף שיבחו את האחראים למעשה.